Avtocestni odsek

Po pravico na sodišče: Tri investicije bo treba izpolniti

L. Markelj/Dolenjski list
23. 1. 2017, 20.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Avtocestni odsek Kronovo–Smednik, pododsek Kronovo–Dobruška vas, ki zajema tudi »škocjanski« avtocestni priključek, je bil zgrajen že leta 2005.

L. M.
Križišče, kjer je načrtovano krožišče, nujno za cono.

Uporabno dovoljenje pa je dobil lani. Občini Škocjan so ga vročili novembra, v začetku decembra pa je že vložila tožbo in sprožila upravni spor na Upravnem sodišču RS, zaradi po njihovem mnenju nerealiziranih investicij v delu državnega lokacijskega načrta in tudi izven.

Občina Škocjan se z državo trudi pridobiti potrebna zemljišča za krožišče. Župan upa na korektno sodelovanje z Agrarno skupnostjo Dobruška vas - Tomažja vas. 

Kot pravi župan Jože Kapler, se je občina za to potezo odločila zaradi neizpolnjevanja obveznosti Darsa do lokalne skupnosti. Gre za tri zadeve: nedokončana je vzporedna cesta Dobruška vas–Štrit, ki prebivalce Bučke, Štrita, Dul, Zaboršta, Dolenjih in Gorenjih Radulj ter tudi s sevniškega konca bolje povezuje s priključkom na avtocesto proti Štritu; ni še zgrajeno krožišče pri bodoči coni Gospodarsko-tehnološki center (GTC) v Dobruški vasi in ni pločnikov od avtocestnega priključka proti Bramacu. Po županovih besedah so se z Darsom leta poskušali dogovoriti, a kljub nekaterim obljubam ni šlo. Seveda v Škocjanu upajo na ugodno rešitev zadev na sodišču, za katere menijo, da so upravičeni.

Škoda za gospodarstvo

Agrarna skupnost je lastnica okrog pol hektara zemljišč za krožišče. Če morda dogovora ne bo, občina razmišlja tudi o preprojektiranju krožišča malce stran.

Od avtocestnega priključka proti podjetju Bramac še vedno ni razširjene regionalne ceste s pločniki, kar je bila obljuba Darsa, malce naprej pa bi že zdavnaj moralo biti zgrajeno krožišče, ki bi omogočalo varen vstop z državne ceste v bodočo deset hektarov veliko industrijsko cono. Občina jo je komunalno opremila z najsodobnejšo komunalno infrastrukturo, v njej je že več kot dve leti zgrajena centralna čistilna naprava, skratka, vse je pripravljeno, da cona zaživi, a se to ne zgodi. Za krožišče je bil že pred osmimi leti položen temeljni kamen, a realizacije žal ni bilo. Zapletlo se je s sporazumom med Občino Škocjan, Direkcijo RS za ceste, Darsom kot investitorjem in ministrstvom za promet, ki ga vsi našteti niso podpisali.

Problem je nastal, ker se je leta 2010 spremenila zakonodaja o gradnji avtocest in Dars lahko gradi le znotraj avtocestnega območja, to petkrako krožišče pa ne spada sem. A z Darsom je bilo že pred leti dogovorjeno, da ga zgradi iz naslova odškodnin o uporabi lokalnih cest za potrebe izgradnje avtoceste. »Pravne podlage za financiranje tega krožišča, ki je že sprojektirano, Dars ni našel, kar je za našo cono, za katero si prizadevamo že desetletja in pomeni priložnost za gospodarski razvoj, nedopustno,« pravi župan Kapler. K sreči zdaj kaže na bolje, saj naj bi Direkcija RS za ceste letos v okviru obnove državne ceste Dobruška vas-Šentjernej zgradila tudi »njihovo« krožišče.

Zanimivosti

jajca na pultu
Vsestransko živilo

Nasveti, ki vam pridejo prav pri uporabi in pripravi jajc

janin vrt1 shutterstock
Vrtnina za vsak vrt

Kako do lepega česna

umazana tipkovnica
Leglo umazanije

Bakterij na tipkovnici je več kot na javnem stranišču

Bryan Jonhson
Nesmrtnost: nova resničnost

Nima 27, ampak 47 let: Prvi človek, ki je uspešno pomladil svoje telo

hot dog, pivo, inter miami
Pred Messijevim stadionom

(Video) Je to najdražji hot dog na svetu?

ogledalo
Dober začetek dneva

Zdrave jutranje navade bodo življenje spremenile na bolje