S tem se je odzvalo na razlage, ki so se v zadnjih dneh pojavile v medijih in tudi v državnem zboru, da predlog medijske strategije med ukrepi predvideva uvedbo davka na internet. Ministrstvo je takšne razlage označilo za izmišljotino.
Prispevek v sklad za deficitarne informativne vsebin
Druga verzija Strategije RS na področju medijev za obdobje 2017-2025, ki jo je prejšnji teden objavilo ministrstvo za kulturo, predvideva uvedbo "obveznega prispevka operaterjev, ki ponujajo dostop do svetovnega spleta za vse imetnike spletnih priključkov, v sklad za deficitarne informativne vsebine". Takšen ukrep po zagotovilu ministrstva ne pomeni obdavčenja interneta.
Prispevek, ki ga omenja medijska strategija, namreč "ne bo obremenil uporabnikov, ki prek spleta dostopajo do vsebin ali ponujajo lastne vsebine, temveč zgolj lastnike oziroma upravljavce platform, ki ponujajo medijske vsebine, torej informativne, AV, glasbene ter druge primerljive vsebine in oglase", je v izjavi pojasnilo ministrstvo.
Napovedalo je, da bo vendarle preoblikovalo opredelitev prispevka in se tako skušalo izogniti nesporazumom. "Nikakor pa ne gre za napad na nevtralnost interneta, saj predlog ne predpostavlja vsebinskih ali dodatnih odgovornosti za ponudnike platform," je poudarilo ministrstvo. Primerljive rešitve po njegovih navedbah predvideva tudi EU.
Sprememba evropske direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah namreč po pojasnilu ministrstva predlaga, da bi lahko države od ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo, ki svoje storitve pretežno ali v celoti izvajajo na njihovem ozemlju, zahtevale finančne prispevke za produkcijo ali promocijo avdiovizualnih del.
"In natanko za to gre v predlogu prispevka v sklad za deficitarne informativne vsebine. Davek na internet je pa izmišljotina," je izpostavilo ministrstvo. V današnji izjavi je tudi zapisalo, da internet prek številnih platform posreduje medijske vsebine, "te platforme pa skoraj praviloma nimajo nič s produkcijo teh vsebin, kaj šele s plačilom ustvarjalcem".
Težko pričakovana druga verzija medijske strategije za obdobje 2017-2025, ki jo je 15. novembra objavilo ministrstvo za kulturo, je sicer v zainteresirani javnosti naletela na več kritik kot pohval. Prevladala je ocena, da je besedilo glede na prvo verzijo boljše, a še vedno ne dobro. Ministrstvo je pripombe in predloge na strategijo sprejemalo do ponedeljka.