Na potezi je Dars

Skozi predor Markovec že kmalu brez vinjet?

M.K./STA
2. 9. 2016, 17.19
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Minister Peter Gašperšič je ob obisku portoroškega letališča glede pobude za preusmeritev nevinjetnega prometa z obalne ceste skozi predor Markovec povedal, da lokalnih vinjet ne bo, je pa zato v teku medresorska obravnava predloga uredbe o spremembi kategorizacije odseka hitre ceste skozi predor v glavno cesto, po kateri bo moč voziti brez vinjet.

Vsi trije obalni župani so se borili za izvzem predora iz vinjetnega sistema.

Pobudo obalnih občin, v kateri te pojasnjujejo, da nevinjetnega prometa ni možno speljati nikjer drugje, hkrati pa je odsek obalne ceste med Koprom in Izolo izredno dragocen za razvoj turizma, so intenzivno preučili, je povedal minister za infrastrukturo.

"Skupaj z lokalnimi skupnostmi iščemo rešitve, da bi nevinjetni promet umaknili z obalne ceste in v teku je že medresorska obravnava predloga uredbe za spremembo kategorizacije tega dela hitre ceste skozi predor, da bi bil potem ta odsek kategoriziran kot glavna cesta, na kateri bo torej možno voziti brez vinjet," je pojasnil.

Predvidoma še v septembru

Čakajo še na soglasje Darsa, pri čemer pa Gašperšič ne pričakuje težav. "Računamo, da bo ta sprememba kategorizacije res lahko izvedena v zelo kratkem času, predvidoma še v septembru," je napovedal.

Sestanka na letališču se je med drugimi udeležil piranski župan Peter Bossman, ki je bil nad rešitvijo navdušen, saj, kot je spomnil, so se vsi trije obalni župani borili za izvzem predora iz vinjetnega sistema.
Gašperšič si je sicer danes v Istri ogledal tudi nekatere že izvedene kratkoročne ukrepe na področju prometa, ki niso bili investicijsko zahtevni, a so po oceni stroke prinesli določene izboljšave. Kot je dodal, je še prostor za dodatne izboljšave, ki pa ne bodo poslabšale pretočnosti prometa.

Obnova portoroškega letališča

Glavni predmet srečanja je bil sicer državni prostorski načrt za portoroško letališče. Direktor Aerodroma Portorož Robert Krajnc je ministrsko ekipo pohvalil, da so se začele stvari premikati v pozitivno smer. "Državni prostorski načrt je končno dobil nek nov zagon in definitivno gre tu zahvala vodstvu ministrstva," je ocenil ter povedal, da so si bili z ministrom in županom enotni o potrebi po nadaljnjem razvoju letališča. Kot ključne je izpostavil podaljšanje letališke steze znotraj območja letališča, letališko ploščad in nove hangarje.

Minister je tudi sam izpostavil, da je aerodrom "eden od generatorjev razvoja tukajšnjega turizma" ter napovedal, da bi uredbo o državnem prostorskem načrtu lahko dokončno sprejeli v letu 2018. Sicer pa delajo tudi na zakonodajni ravni, da bi država na letališčih državnega pomena, kot je tudi portoroško, tam, kjer ni dovolj potnikov, z ustreznimi mehanizmi zagotavljala ohranjanje gospodarskih javnih služb.

Gašperšič se je dotaknil tudi bližnje interpelacije v DZ in izrazil prepričanje, da mu bo uspelo dobiti podporo poslancev. "Grem na interpelacijo s pokončno glavo. Tukaj nimam prav nobene slabe vesti, da morda nismo kaj dovolj naredili v tem dveletnem obdobju," je poudaril ter dodal, da bo pot do izgradnje drugega tira lažja in hitrejša ob sodelovanju Luke Koper, ki pa ga po njegovih besedah doslej niso bili deležni.