V Mariboru je te dni bolj kot sinočnja nogometna tekma domačega Maribora s škotskim Aberdeenom osrednja tema pogovorov še vedno prometna nesreča mladih nogometašev tamkajšnjega B-moštva na Tržaški cesti. V njej sta na mestni vpadnici življenje izgubila dva mlada nogometaša.
Glavni vzrok za nesrečo naj bi bila vožnja pri rdeči luči.
Ne želijo se izpostaviti
Tudi včeraj, dva dneva po prometni nesreči, so predvsem mlajši obiskovali steber s prometno signalizacijo v Mariboru, v katerega so v torek opoldne s črnim meganom silovito trčili mladeniči, ki so se vračali s treninga v bližnji Rogozi, ter polagali cvetje in prižigali sveče. In želeli so ostati anonimni. »Prosim, ne slikajte me tukaj. Ne želim biti nikjer v časopisu,« je dejala mladenka. Kakšnih 20 minut pozneje se je ob robu parkirišča bližnjega nakupovalnega središča, od koder je najbliže do križišča, kjer se je zgodila tragična nesreča, ustavil črni beemve. Iz njega sta stopila dva mladeniča. »Damjana sem poznal. Groza, kaj se jim je zgodilo,« je med potjo do križišča povedal kakšnih 20 let star fant in v isti sapi dodal: »Da me ne bi slikal. Ti prepovedujem. Ne igraj se.«
Ob vrnitvi na parkirišče pa se je o umrlem Damjanu vendarle nekoliko razgovoril: »Občasno smo se družili. Bil je prijeten mladenič. A v krvi je imel adrenalin. Tudi z avtom je rad vozil hitreje, divjal. Opozarjali smo ga. Žal mi ga je.«
Želja po fotografiji
Mesto nesreče je včeraj dopoldne pritegnilo pozornost marsikaterega voznika pa tudi kupca v nakupovalnem centru. Na štiripasovnici je bilo mogoče slišati zvočne signale, saj so nekateri vozniki upočasnili vožnjo, da so lahko sopotniki fotografirali.
Dušan Butkovič iz Maribora:
Opažam, da ljudje prevečkrat izsiljujejo prednost, na cesti so nestrpni in nervozni.
Dušan Butkovič iz Maribora obžaluje, kar se je zgodilo, meni, da bi moral vsak voznik spoštovati prometne prepise. »Sem nekoliko starejši in jih spoštujem. Opažam pa, da ljudje prevečkrat izsiljujejo prednost, na cesti so nestrpni in nervozni. Kot da enostavno ne morejo razumeti, da je čas dragocen in je lahko tistih nekaj minut, ki jih pridobijo z divjanjem, zanje tudi usodnih,« pravi Butkovič in dodaja, da radarji, obljubljeni v času Kanglerjevega županovanja, najverjetneje ne bi obvarovali mladeničev. Sam ima vnuke istih let in jih kar naprej opozarja na spoštovanje predpisov in nevarnosti, ki prežijo nanje.
»Včasih so rekli, mladost je norost, čez vodo skače tam, kjer je most,« je sklenil Butkovič. Da bi radarji lahko preprečili prenekatero prometno nesrečo, pa je prepričana Gorenjka Olga Lanišek, ki zdaj živi v Mariboru. »Ravnokar sem bila priča nesreči zaradi prevelike hitrosti v sosednjem križišču. Če bi bili radarji, marsikdo ne bi stopil toliko na gas. Res pa je, da se takrat nisem strinjala z lokacijami, kjer so jih postavili,« je pojasnila Laniškova.
Kangler: »Ne želim komentirati«
In čeprav so policisti za zdaj zaključili, da so vsi štirje potniki uporabljali vgrajene varnostne pasove, medtem ko je bil glavni vzrok za nesrečo vožnja pri rdeči luči (avto je po trčenju v semafor prepolovilo, op. p.), so številni prepričani, da se je nesreča zgodila zaradi hitrosti. Pa tudi radar je na tem odseku leta 2012 stal. Na vprašanje, ali bi ti rešili prenekatero nesrečo, je nekdanji župan Franc Kangler za Svet24 odgovoril: »Zadeve ne želim komentirati. Naj si ljudje sami ustvarijo sliko.«
Politizacija tragedije
Iz službe za odnose z javnostmi na Mestni občini Maribor (MOM) pa sporočajo: »Nasprotujemo vsakemu poskusu politizacije tragedije, v kateri sta ugasnili dve mladi življenji. Ob takšnih poskusih, ki presegajo vsako mero dostojnosti, bi se morali zamisliti tako tisti, ki poskušajo tragedijo izrabiti za nabiranje političnih točk, kot tisti, ki jim to omogočajo z medijsko pojavnostjo. Odstranitve radarjev ni bilo možno izvajati selektivno, saj gre za kompleksen pravni problem, ki je bil napačno zastavljen in nikoli ni deloval, kot je bilo zamišljeno. Posledice vzpostavitve takšnega sistema pa bodo bremenile proračun MOM še v prihodnosti; kakšna bo ta obremenitev, se bo izkazalo po zaključku sodnih postopkov. Dejstva, vezana na nesrečo, je celovito predstavila policija in so sama po sebi dovolj nazorna ter podajajo jasen odgovor na razloge, ki so privedli do te tragedije.« Nesreča se je, so še zapisali, zgodila na območju, ki ni v pristojnosti MOM, saj gre za državno cesto.
Manj prometnih nesreč
Na občinskih cestah pa izvajajo številne ukrepe za umirjanje prometa, ki niso naravnani kaznovalno. Sicer statistika za MOM za leto 2013, 2014 in 2015 kaže na vsakoletno zmanjševanje števila prometnih nesreč. Lani so obravnavali 1499 oziroma 6,2 odstotka manj prometnih nesreč, v katerih so umrle tri osebe, 39 jih je bilo hudo, 824 pa lahko poškodovanih. Za 4,2 odstotka se je zmanjšalo število udeležencev. Najpogostejši vzroki obravnavanih prometnih nesreč pa so bili nepravilni premiki z vozilom, neupoštevanje pravil prednosti in neustrezna varnostna razdalja.