Anketa

Večina proti plačevanju plovbe po Bohinjskem jezeru

G.G./STA
4. 6. 2016, 13.22
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Civilna iniciativa veslačev, ki nasprotuje plačevanju plovbe po Bohinjskem jezeru, je naročila raziskavo javnega mnenja o bohinjskem plovbnem režimu. Anketa je pokazala, da večina ljudi odloka ne podpira in meni, da škodi razvoju turizma v Bohinju.

Slovenski veslači / Gregor Zadravec

Anketo je prek spletnega zbiranja podatkov med 27. in 30. majem opravila družba Valicon. V njej je sodelovalo 486 ljudi, starih od 15 do 65 let, od tega jih je bilo z bohinjskim plovbnim režimom seznanjenih 161.

60 odstotkov vprašanih, ki so seznanjeni z odlokom o bohinjskem plovbnem režimu, temu nasprotuje, le 12 odstotkov pa ga v celoti podpira. 71 odstotkov jih meni, da odlok škoduje razvoju turizma v Bohinju, 69 odstotkov, da škodi ugledu občine Bohinj, in 50 odstotkov, da škodi tudi lokalni skupnosti. Kar 75 odstotkov jih meni, da odlok škoduje promociji veslanja med mladimi.

Kar se tiče vpliva odloka na okolje, jih 35 odstotkov meni, da koristi ohranjanju naravnega okolja in 24 odstotkov, da prispeva k čistoči jezera. 57 odstotkov jih meni, da na čistočo jezera odlok ne bo vplival, 48 odstotkov pa jih meni, da odlok tudi na ohranjanje naravnega okolja ne bo imel vpliva.

Civilna iniciativa veslačev, ki jih zastopa Marin Medak, sicer tudi prek države skuša priti do odgovorov, ali je zaračunavanje za plovbo po jezeru, ki je javno dobro, dovoljeno. Ministrstvo za okolje in prostor namreč preučuje bohinjski odlok in njegovo skladnost z zakonom o plovbi po celinskih vodah.

Veslače, ki so proti plovbnemu režimu v Bohinju že dvakrat protestirali, moti, da občina zaračunava plovbo, čeprav so vode javno dobro. "Tudi infrastruktura, ki jo občina namerava zgraditi iz tako zbranega denarja, ne bo namenjena rekreativnim veslačem," pravi Medak.

Bohinjski občinski svet je februarja sprejel odlok o plovbnem režimu, po katerem morajo uporabniki plovil za plovbo uporabljati točno določena vstopna-izstopna mesta in za infrastrukturo tudi plačati. Cena za en dan je dva, za en teden pet, za vse leto pa 20 evrov. Redarji bodo z nadzorom začeli ta konec tedna, vendar naj bi predvsem opozarjali in pojasnjevali, zakaj je nov plovbni red dober.

Arhitekturna nagrada za brv čez Savo

Medtem ko bi nov plovbni režim morda lahko odvrnil nekatere rekreativce in turiste od Bohinja, pa je za Bohinj, ki vlaga v urejanje kolesarskih poti, zagotovo pozitivna novica, da je kolesarska brv čez Savo v Bohinjski Bistrici konec maja prejela prestižno mednarodno arhitekturno nagrado Architizer A+ Award.

Kot je zapisano v izboru nagrajencev, je kolesarski most atraktiven funkcionalen in vizualen dodatek občutljivi bohinjski naravi. Izbira materialov, inovativna struktura in arhitekturni dizajn mostu ustvarjajo občutek, kot da most enostavno sodi v ta prostor.