Ministrstvo za okolje in prostor je 21. aprila investitorju, ministrstvu za obrambo, izdalo gradbeno dovoljenje za objekt dvonamenske vsebine na območju Gaj na vojaškem letališču Cerklje ob Krki. Sosedje letališča se zdaj sprašujejo, ali gradbeni stroji na tem prostoru že pomenijo tudi začetek gradnje.
Gradbeno dovoljenje se namreč nanaša na območje za razmestitev letal in poligone za potrebe zaščite in reševanja, hitro stezo za testiranja, večnamenski in gostinski objekt, plato in parkirišča ter poligone varne vožnje. Predvideno urejanje Gaja pa je naletelo na močan odpor okoliških prebivalcev.
Milan Baznik, predsednik civilne pobude, ki nasprotuje dirkališču Gaj:
»Zato ne moreš nikjer priti zraven. Ni možnosti pritožbe.«
VSE PO ZAKONU?
Anton Anderlič, predstavnik Zveze za avtošport – AŠ 2005, ki dejansko stoji za nastajanjem dirkališča, ob tem, da je uradni nosilec celotnega zdajšnjega urejanja Gaja obrambno ministrstvo, pojasnjuje, da so v zvezi z načrtovano gradnjo izvedli vse zakonske postopke.
Med tistimi, ki jih dogajanje čudi, je Tomo Staut, direktor podjetja Pagrat, ki ima poligon varne vožnje Raceland v bližnjem Krškem. Staut je pozoren zlasti na to, da so pristojni izdali gradbeno dovoljenje brez presoje vplivov na okolje in okoljevarstvenega soglasja.
SKRBI JIH HRUP
Domačini, predvsem vaščani Črešnjic, Hrastja in Zasapa, so zaskrbljeni zaradi pričakovanega hrupa bodočega dirkališča. V tej skrbi jim več kot Anderličeva zagotovila o pridobljenih soglasjih pove to, kot glasno poudarjajo, da Anderlič in drugi udeleženci v tem urejanju delajo mimo njih.
Milan Baznik, predsednik civilne pobude, poudarja, da jim niso dodelili statusa stranke v postopku. »Zato ne moreš nikjer priti zraven. Ni možnosti pritožbe,« poudarja Baznik. Kot pravi, mu ne omogočijo sestanka na ministrstvu za obrambo.
Domačini, predvsem vaščani Črešnjic, Hrastja in Zasapa, so zaskrbljeni zaradi pričakovanega hrupa.
POLIGON ŽE V KRŠKEM
Primer Gaj očitno vznemirja tudi podjetnike, ki jih preurejanje Gaja poslovno ne ogroža, kot zatrjujejo. Tako Vladimir Ban, obrtnik iz občine Šentjernej, meni, da je gradnja poligonov v Gaju odveč, ker v Sloveniji že delujejo ustrezni poligoni. Ban je prepričan, da je novi poligon ob Stautovem v Krškem na oddaljenosti desetih kilometrov odveč. Gaj po njegovem močno ogroža Stauta, ki bo mogoče zaradi tega prisiljen odpuščati.
21. aprila
je MOP investitorju, ministrstvu za obrambo, izdalo gradbeno dovoljenje za objekt dvonamenske vsebine na območju Gaj na vojaškem letališču Cerklje ob Krki.
O preurejanju Gaja je pred kratkim razpravljal tudi svet KS Cerklje ob Krki. Seje so se udeležili tudi vsi omenjeni. Anderlič je na seji večkrat zatrdil, da se je pripravljen vedno sestati z domačini in jim podrobno razložiti načrte z Gajem. Ob takem zagotovilu je podpredsednica sveta KS Mojca Retelj pozvala krajane, naj izkoristijo možnost za pogovor, ki jo ponuja Anderlič.
Na takem sestanku, če bo do njega prišlo, se bodo mogoče pogovarjali o tem, kako bi dirkališče domačinom tudi neposredno koristilo. Za zdaj ni na vidiku podobnega srečanja Anderliča in Stauta. Celo več. Če bo Anderlič z ekipo naredil v Gaju sodobnejši poligon, kot ga premore Staut v Krškem, in Anderlič to omenja kot svoj adut, se bodo nekateri Stautovi poslovni partnerji verjetno preselili v Gaj. Zato je urejanje poligona Gaja bolj ali manj neusmiljena dirka dveh interesnih skupin, v katerih ima po začetnih krogih očitno prednost Anderličevo moštvo.