Štiri mesece po uvedbi davčnih blagajn Finančna uprava RS (Furs) še vedno ugotavlja napake, ki so povezane z neupoštevanjem tehničnih specifikacij. Računi nimajo vseh zahtevanih oznak oz. te niso pravilne, so potrjeni z napačnim digitalnim potrdilom, ali pa koda na njih ni berljiva. Inšpektorji nameravajo zato okrepiti nadzor.
Davčne blagajne so v Sloveniji obvezne od 2. januarja. Ponudniki blaga in storitev morajo od tedaj ob vsakem plačilu z gotovino izdati račun prek elektronske naprave, ki izpolnjuje predpisane pogoje in prek spleta omogoča izvedbo postopka potrjevanja računa pri Fursu. Natančno sta predpisana tudi oblika in način izdaje računov.
Programske napake in neupoštevanje specifikacij
A na Fursu ugotavljajo, da še vedno prihaja do nepravilnosti, ki so posledica napak v postopku pošiljanja podatkov o računih zaradi programskih napak ali neupoštevanja tehničnih specifikacij pri pošiljanju podatkov v sistem davčnih blagajn.
Nekatere dobavitelje programske opreme so o tem že obvestili, vendar se določene napake, ki so povezane z neupoštevanjem tehničnih specifikacij, še vedno ponavljajo. Zato na Fursu opozarjajo, da bodo v zvezi s tem izvajali še strožji nadzor in v primeru nepravilnosti izrekali globe.
Zavezancem svetujejo, naj preverijo ustreznost delovanja svojega sistema za davčno potrjevanje in jih o ugotovitvi in odpravi ugotovljenih napak tudi obvestijo.
Vsi še niso prevzeli potrdil
Po ocenah Fursa je zavezancev za uporabo davčnih blagajn med 60.000 in 80.000, do konca aprila jih je namenska digitalna potrdila, brez katerih davčna blagajna ne deluje, prevzelo 53.140. Zakon namreč dopušča dveletno prehodno obdobje, ko je mogoče račune še vedno izdajati iz vezanih knjig računov. Doslej je bilo davčno potrjenih skupaj 297 milijonov računov, v povprečju vsak dan približno 2,8 milijona.