V prihodnjih mesecih bodo v Pipistrelu intenzivno testiranje nadaljevali s simuliranjem možnih načinov letenja ter tipičnih potekov poleta, ki so jih predvidele teoretične študije modela. Testiranje je potrebno zaradi potrditve koncepta hibridnega pogonskega sklopa in njegovih zmogljivosti.
V okviru projekta Hypstair razviti 200-kilovatni pogonski sklop zagotavlja moč, enakovredno tisti, ki jo proizvajajo batni motorji, tipično v uporabi na letalih splošne kategorije, so sporočili iz družbe Pipistrel. Obratuje lahko v treh načinih - izključno električni, ki kot vir moči uporablja baterije, z uporabo izključno generatorja ter na hibridni način, ki pri delovanju združuje oba vira energije.
Vse komponente pogonskega sklopa, ki jih je razvilo podjetje Siemens v okviru projekta, predstavljajo vrhunec tehnologije na področju letalskih pogonov. Pogonski motor, ki zagotavlja 200 kilovatov vzletne moči in 150 kilovatov stalne moči, ter generator, ki nudi 100 kilovatov moči, se odlikujeta z energijsko gostoto večjo od petih kilovatov na kilogram in dvojnim navitjem s štirimi regulatorji moči, kar zagotavlja poprej nedosegljivo zanesljivost obratovanja.
Dodatni element te inovacije je uporabniški vmesnik, zasnovan z namenom poenostavitve ravnanja z zahtevnim pogonskim sklopom. Za dodajanje moči zadostuje ena sama ročica s haptičnim povratnim odzivom, za nadzor nad stanjem in delovanjem pogonskega sklopa pa služi novi integrirani večnamenski prikazovalnik, namensko razvit v sklopu projekta.
Direktor Pipistrela Ivo Boscarol je ponosen na vlogo, ki jo predstavlja projekt Hypstair na področju razvoja električnega letalstva. "Prikazuje verjetnost, da bo generalno letalstvo v prihodnosti lahko električno in potrjuje mojo idejo in vizijo ter razvojno strategijo podjetja Pipistrel. Mi smo bili prvi, ki smo razvili štirisedežno letalo - Panthero, ki je lahko opremljeno s tremi različnimi pogoni. Projekt Hypstiar predstavlja velik korak v smer letalstva na hibridni pogon in s tem veliko priložnost za Pipistrel in druge proizvajalce letal."
Hypstair je prejel sredstva sedmega okvirnega programa EU za raziskave in tehnološki razvoj, poleg Pipistrela pa v projektu sodelujejo še Siemens AG, MBVision, ter univerze iz Pise v Italiji in Maribora.