Nadgradnja železnice

Maribor–Šentilj v treh fazah

Gabrijel Toplak
25. 4. 2016, 21.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Prepustna zmogljivost enotirnega odseka naj bi se povečala s trenutnih 63 na 84 vlakov na dan. Prva faza je predvidena med letoma 2019 in 2021, druga in tretja pa po informacijah z direkcije za zdaj nista časovno in finančno definirani, saj sta odvisni od prometnih potreb.

sta
Projekta je po naročilu Avstrijskih železnic in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira.

Nadgradnja železniške proge med Mariborom in Šentiljem, ki vključuje tudi načrte za gradnjo drugega tira, je po nedavnem sprejemu novega sklepa o začetku priprave državnega prostorskega načrta (DPN) predvidena v treh fazah. Kljub temu naj bi, dodajajo na direkciji za infrastrukturo, glede na trenutne potrebe v tej finančni perspektivi izvedli le prvo.

Med Mariborom in Pesnico tudi viadukt

"Z nadgradnjo železniške proge se bo prepustna zmogljivost enotirnega odseka Maribor–Šentilj povečala s trenutnih 63 na 84 vlakov na dan. Postopki za izgradnjo drugega tira se bodo začeli glede na prometne potrebe," pojasnjujejo na direkciji. Predinvesticijska zasnova iz lanskega septembra predvideva, da bi med letoma 2019 in 2021 poskrbeli za nadgradnjo obstoječe proge z novimi objekti na odseku Maribor–Pesnica, ki vključujejo tudi viadukt Pesnica in predor Pekel. Investicija je ocenjena na okoli 191 milijonov evrov, pri tem pa si država obeta tudi sofinanciranje v okviru kohezijskih sredstev.

Odkup zemljišč

Na direkciji dodajajo, da druga faza, ki vključuje gradnjo drugega tira, in tretja, s katero bi nadgradili obstoječi tir za vzporeden potek obeh tirov, za zdaj nista časovno in finančno definirani. Odvisni bosta od prometnih potreb, za realizacijo projekta pa bo treba odkupiti nekatera zemljišča.