Slovenija

Prvi plan padel v vodo, zdaj gre zares

M.J.
25. 3. 2016, 08.13
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Pilot Matevž Lenarčič je okoli pol sedmih s portoroškega letališča v Sečovljah krenil na pot okoli sveta. V prvi etapi bo v približno devetih urah pokril 2000-kilometrsko razdaljo do španskega Jereza, najdaljše etape pa bodo dolge tudi okoli 20 ur. Lenarčič je s sabo vzel tudi nov, izpopolnjen instrument za meritve črnega ogljika.

STA
Pilot Matevž Lenarčič je na pot okoli sveta krenil iz portoroškega letališča v Sečovljah.

Lenarčič bo na poti okoli sveta v okviru programa GreeLight WorldFlight opravil 13 etap, ki bodo relativno dolge, saj bodo v povprečju trajale 13 do 14 ur, najdaljše pa tudi okoli 20 ur. Kot je priznal pred vzletom, letalo še ni letelo s polno obremenitvijo, sicer pa predvideva, da je lahko v zraku brez prestanka okoli 22 ur. Potovalna hitrost letala bo med 230 in 240 kilometri na uro.

S sabo je slovenski avanturist vzel vse, kar je nujno potrebno za preživetje na tako dolgi poti, saj, kot je pojasnil, mora biti pripravljen na izredno situacijo, pa naj do nje pride na morju, v puščavi ali v džungli. Hrane ima s sabo za približno teden dni, sicer pa se bo sproti oskrboval.

Prvi plan padel v vodo
Pomemben del opreme je tudi nov instrument za meritev črnega ogljika, ki so ga v družbi Aerosol precej izpopolnili, "tako da so meritve zdaj veliko bolj natančne oz. bomo vedeli tudi tisto, kar prejšnjikrat nismo".

Kot je priznal, so zaradi zamika pri začetku potovanja - sprva bi moral iz portoroškega letališča kreniti v ponedeljek - "padla v vodo" vsa dovoljenja za prelete, tako da bo treba le-te urediti na novo.

Lenarčiča so v zraku na prvih kilometrih poti spremljali piloti Aerokluba Portorož, Letalske šole Lipican Aer ter Obalnega letalskega centra Portorož. Pred odhodom pa so mu srečno poti zaželeli tudi partnerji.

Gostitelj, direktor Aerodroma Portorož Robert Krajnc je tako izrazil ponos, da lahko spet gostijo Lenarčiča na podvigu, ki je pomemben tudi za prihodnje rodove. Direktor podjetja Akrapovič Uroš Rosa je izpostavil, da je tudi v avtomobilizmu in industriji glavni trend v zniževanju teže ter zavedanju o emisijah izpušnih plinov. Namestnik direktorja družbe Energetika Ljubljana Srečko Trunkelj pa je prepričan, da se bodo tudi s pomočjo pridobljenih podatkov lažje odločali, kaj je prav in kaj narobe pri izbiri energentov.