Tako so se na agenciji odzvali na Lenarčičeve navedbe, da je bil zaradi nerazumevanja, neznanja in togosti slovenskih uradnikov primoran ultralahko letalo tipa dynamic WT 9 registrirati v tujini.
Kot so danes pojasnili na Agenciji za civilno letalstvo, je Lenarčič 2. oktobra lani podal vlogo za odobritev tehnične spremembe na letalu in to vlogo trikrat dopolnil, nazadnje 14. decembra, saj je pri proizvajalcu letala do sredine decembra potekal razvoj.
Tehnična sprememba vsebuje spremembo tipa propelerja, tipa motorja in izvedbo odprtin v trup letala, kar pomeni večjo spremembo atesta tipa ultralahkega motornega letala. Agencija je zato Lenarčiča 18. januarja pozvala k dodatni dopolnitvi vloge.
Konfiguracija ultralahkega motornega letala s takšnimi tehničnimi spremembami po informacijah agencije še ni bila potrjena s strani nobenega pristojnega nadzornega letalskega organa katerekoli druge države. Odobritev tehnične spremembe je bil tako predpogoj za registracijo, za katero pa Lenarčič, pravijo na agenciji, ni vložil vloge.
Lenarčič je medtem v ponedeljek sporočil, da je doma naletel na težave pri registraciji letala, zato ga je registriral v Franciji, kjer so postopek speljali v 14 dneh.
"Z našimi uradniki smo se trudili do skrajnega roka, sredine januarja, ko je postalo jasno, da letala ne znajo ali nočejo registrirati. Vsako nadaljnje zavlačevanje je ogrožalo celoten projekt. Morali smo hitro ukrepati in na srečo v Franciji naleteli na veliko razumevanje," je v sporočilu za javnost zapisal Lenarčič.
Letalo je sicer trenutno v tovarni ultralahkih letal Aerospool na Slovaškem, pripravljeno za polet, tehnično povsem opremljeno za zbiranje podatkov o onesnaženosti zraka s črnim ogljikom. Lenarčič se bo namreč na pot okoli sveta namenil s ciljem zbrati podatke o onesnaženosti zraka s črnim ogljikom.
Predviden datum odhoda je po 20. marcu, točen datum pa je odvisen od zunanjih dejavnikov, predvsem vremena.
Ekipa ta hip ureja še dovoljenja za prelete in pristanke, testira opremo in išče nove partnerje za ta in za bodoče projekte ki jih načrtujejo. Zaradi zamude največ težav povzroča vreme, ki trenutno ne dopušča testnih poletov.