Zdaj veljavni Zakon je bil sprejet marca, leta 1998, v začetku aprila 2015 pa so pričeli z usklajevanjem novega predloga. Zaradi odstopa dveh ministric se je predvideni rok sprejetja prestavil iz jeseni 2015 v februar 2016, kar prinaša več časa za zbiranje sprememb in dopolnitev s strani javnosti. Predlog Zakona o športu je javno dostopen na portalu MIZŠ od 28. decembra 2015 ter gre v obravnavo 8. februarja 2016.
Kljub temu, da je bil sprejet nacionalni program športa za obdobje 2014-2023, ki temelji na zagotavljanju možnosti za kakovostno in strokovno vadbo, katere rezultat je zdrav življenjski slog vseh državljanov Republike Slovenije, nov predlog Zakona predvideva predvsem financiranje vrhunskega ter tekmovalnega športa, in ne športa za vse, kateri velja za temeljno področje razvoja množičnega športa RS. Uresničevanje ciljev Nacionalnega programa športa (2014-2022) bo zaradi financiranja, ki temelji na predlogu Zakona o športu, omejeno.
Problematika, na katero je potrebno opozoriti, je, poleg zmanjšanja financiranja športa za vse (zagotavljanje možnosti za športno udejstvovanje vseh državljanov RS), tudi neučinkovito opravljanje nadzora. Zakon predvideva več nadzora, vendar glede na delovanje in organiziranost pomembnih akterjev, izkušenj iz preteklosti in pomanjkanja sredstev ter kadra, obstaja verjetnost, da tovrsten nadzor ne bo možno učinkovito izvajati.
Zaradi pomembnosti Zakona o športu za državljane Republike Slovenije Sokolska zveza Slovenije z drugimi predstavniki zvez, organizacij in regijskih pisarn OKS-ZŠZ organizira javne razprave v Brežicah, Mariboru in Ljubljani. Prepričani so, da mora Zakon celostno obravnavati vse vsebinske segmente športa – od šolskega športa, rekreacije, do vrhunskega in tekmovalnega športa – financiranja, organizacije in nadzora. Na javnih razpravah bo laična in strokovna javnost pripravila konkretne predloge in izboljšave, ki jih bodo organizatorji razprav in Sokolska zveza Slovenije poslala MIZŠ v obravnavo.