Gre za šest novih vozil emisijskega razreda EURO VI s pogonom na dizelsko gorivo, ki jih je izdelalo podjetje IVECO. Štirje so veliki avtobusi z 31 sedeži in 50 stojišči, dva pa manjša s 16 sedeži in 22 stojišči. Vsi avtobusi so opremljeni z brezžično internetno povezavo.
Vrednost javnega naročila, ki je bilo izvedeno novembra lani, je po besedah predstavnika občinskega urada za komunalo, promet in prostor Aleša Klinca nekaj več kot milijonov evrov, od tega je mariborska občina pridobila 80 odstotkov nepovratnih sredstev iz državnega Eko sklada.
Nakup novih avtobusov, kar je prva večja posodobitev voznega parka mestnega potniškega prometa po letu 1997, je mestni svet odobril že pred tremi leti. Takrat so se odločili za nakup 16 novih avtobusov, od tega so jih pet nabavili v letu 2014, letos šest, razpis za preostalih pet pa je še v teku, saj so ga morali ponoviti.
Danes predstavljeni avtobusi bodo vozili na progah 7 (Kamnica), 8 (Fontana), 13 (Črnogorska), 17 (Ribniško selo) in 20 (Grušova).
Iz prometa so izločili starejše
Vozni park Marproma sicer obsega 52 vozil, ki so namenjena za mestni potniški promet. "Z nakupom teh šestih vozil smo iz prometa danes izločili najstarejše vozilo, ki je staro 21 let, ter dve vozili, ki sta stari 16 let," je pojasnil Klinc.
Nakup novih avtobusov je v skladu s celostno prometno strategijo, ki jo je julija lani sprejel mariborski mestni svet in usmerja občino k trajnostnemu načrtovanju prometa s ciljem postati dinamično središče regije.
Da so se ponovno odločili za vozila s pogonom na dizelsko gorivo in ne na primer na elektriko, je po besedah Klinca posledica tega, da so se na razpis prijavili zgolj dobavitelji vozil na dizelsko gorivo. "V javnem naročilu smo morali upoštevati uredbo o zelenem javnem naročanju, ki Mestni občini Maribor in vsem javnim naročnikom ne dovoljuje določitve energenta. To je prepuščeno ponudnikom na trgu," je pojasnil.