Slovenija

Javna uprava bo vozila na hlape

Simon Rosc
28. 10. 2015, 07.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Begunski val ne pojenja. Iz dneva v dan k nam prihaja vse več beguncev. In medtem ko vlada pripravlja čedalje več načrtov za izhod iz situacije, s katero se ukvarja in se še bo ukvarjala Slovenija – med drugim je govor tudi o postavitvi ograje na meji – se vladno zaledje ukvarja s precej bolj osnovnimi težavami. Ena največjih je gorivo.

Philip Dehm
Prazno... porazno...

Ministrstvo za javno upravo: »Ker sam postopek naročila še poteka, vam podrobnejših informacij o postopku v tem trenutku ne moremo podati.«

Zaradi begunske krize, ki je v zadnjih dveh tednih prizadela Evropo, se je delovanje naše države v marsičem spremenilo. No, pravzaprav bi se moralo, pa so nekateri uradniki še vedno zaspano počasni in nepripravljeni na nove izzive, ki jih prinaša begunski val.

KAKO NAPREJ

Pred dnevi je potekal mini vrh EU, kjer so besede tekle o zavarovanju naših meja in obvladanju pretoka beguncev. Če se bo trenutno stanje nadaljevalo, želi Slovenija vzpostaviti vstopne točke, je včeraj ponovil Erjavec in spomnil, da vsak dan prihaja k nam od 12.000 do 13.000 emigrantov. Vendar oblasti ne želijo, da bi prišlo do njihove razpršitve po celotni meji.

STA
Minister za javno upravo Boris Koprivnikar.

Zato bo treba postaviti določene ovire, za kar so različne tehnične možnosti, je spomnil Erjavec. Predsednik SD Dejan Židan je optimističen, da če bodo zaveze implementirane, pravi, obstaja realna možnost, da bo begunski tok nadzorovan, da se bo ta zmanjšal in bo Evropa zunaj težav z emigranti oziroma begunci. »Če se dogovor ne bo spoštoval, pa imamo na voljo različne scenarije, tudi bolj črne,« je v izjavi novinarjem spomnil Židan, a poudaril, da Slovenija ni v izrednem stanju.

ŠLAMPARIJA NA MINISTRSTVU

No, morda bi bilo dobro v zadnjo Židanovo poved vriniti besedico še. Po naših informacijah naj bi namreč obstajala velika verjetnost, da bodo že s prihodnjim tednom policisti, vojaki, nujna medicinska pomoč in vsa ostala javna uprava ostali brez pogonskih goriv.

Če se sliši še tako banalno, vzrok za to, tako naši viri, tiči v zapletenem javnem naročilu, ki ga je ministrstvo za javno upravo objavilo na svojih spletnih straneh in si za nameček vzelo še veliko časa za njegovo reševanje. Kot smo lahko razbrali s spletne strani, so ponudbe javnega naročila že odprli, z ministrstva za javno upravo pa so nam tik pred zaključkom redakcije odgovorili le, da je postopek v postopku pogajanj; več informacij nam zaradi trajanja postopka niso želeli podati.

Gre pa za nabavo ogromnih količin goriva. Predmet razpisa je 9,798.720 litrov neosvinčenega motornega bencina super in super plus ter 9,274.479 litrov dizelskega goriva.

CIFRE: 556.194 ton goriva znašajo obvezne državne rezerve naftnih derivatov. 364.031 ton dizelskega goriva je od vseh rezerv naftnih derivatov. 240.864 ton dizelskega goriva skladiščimo v Sloveniji. 

REŠITEV V DRŽAVNIH REZERVAH

Rešitev za šlamparijo in razmeram neprilagojen tempo ministrstva pod vodstvom Borisa Koprivnikarja pa tiči v državnih rezervah. Tam je goriva dovolj še za nekaj časa, smo pa včeraj opazili, da se tudi tam z gorivi nekaj dogaja.

Objavljen je namreč razpis za menjavo 6300 kubičnih metrov kurilnega olja za isto količino dizelskega goriva. Iz Zavoda RS za blagovne rezerve so nam odgovorili, da ima država za nujne primere skladiščenih 364.031 ton dizelskega goriva, od katerega na naši zemlji skladiščimo 240.864 ton, preostalo pa v tujini.

Ali bo zaradi nesposobnosti Koprivnikarjevega ministrstva trpela vsa javna uprava in ali bomo morali sprostiti naše zlate rezerve?

Arhiv Svet24