To je bil glavni poudarek nedavnega posveta v Tolminu na temo neizkoriščenega potenciala te proge, ki bi lahko ne samo za turizem, marveč tudi domačinom pomenila veliko pridobitev. Vsi sogovorniki na dogodku so se strinjali, da je treba ohraniti njen sedanji značaj, a da mora doživeti posodobitve in nadgradnjo ter obogatitve.
Imajo vizijo
Glede na število turistov v tem koncu je logično, da lokalne oblasti in posamezniki stremijo k izboljševanju storitev, ki bi obiskovalce njihovih krajev animirale z mikavno ponudbo. »Denar iz turizma je glavni vir dohodka za marsikaterega prebivalca teh območij, zato se je treba truditi, da ponudimo več in zanimivejše,« je bilo med obiskovalci slišati po zaključku. Zadovoljni so bili, ko so videli, da očitno vsi težijo k enemu, skupnemu cilju. Potrebna je posodobitve, so dejali, vendar tako, da bi proga obdržala svoj sedanji značaj in tako ohranila tehnično dediščino.
Na posvetu so sicer padale različne ideje. Predvsem je bila izpostavljena ta, da bi promet na tirih uredili tako, da bi avtovlaki lahko prevažali tudi kolesarje v večjem številu. Čeprav so poleti že preuredili nekaj vagonov tako, da so na njih lahko parkirali tudi kolesa, prostora za vse večje povpraševanje ni bilo dovolj. »To je tržna niša, ki jo bo treba v prihodnje izkoristiti,« je poudaril tolminski župan Uroš Brežan. V glavnem delu turističnih sezon bi avtovlaki morali voziti večkrat na dan in poleg prevoza ponujati tudi druge turistične produkte, je bilo slišati v razpravi na okrogli mizi.
Odziv vpletenih
Vodja službe za prodajo in marketing pri Slovenskih železnicah Gorazd Hartner je povedal, da jim je ta težava poznana in ga bodo do začetka nove kolesarske sezone nekako poskušali rešiti. Ob tem je napovedal še nekatere druge novosti, med njimi predvsem uvajanje enotne vozovnice z avtobusnimi prevozniki, s katero bi rešili usklajevanje voznih redov.
Tolminski župan je izpostavil tudi problem zaprtosti Posočja proti osrednjemu delu države. Prebivalci ob reki Soči si želijo hitre železniške povezave med Novo Gorico, Tolminom in Ljubljano, kot je nekoč že bila: »Potovanje z vlakom je udobnejše, na njem lahko tudi kaj prebereš ali pogledaš spletno pošto, česar pri vožnji z avtomobilom ne moreš. Vendar morajo Slovenske železnice zagotoviti hitro povezavo s sodobnimi vlaki, ne pa dolge vožnje, ki traja več ur,« komentira Uroš Brežan.
Za uresničitev
Ob koncu so prisotni sprejeli memorandum, s katerim so tolminskega in bohinjskega župana, Uroša Brežana in Franca Kramarja, zadolžili, da se v imenu sodelujočih pogovarjata s Slovenskimi železnicami ter poskušata tako uresničiti vse izpostavljene predloge današnjega posveta.