Škoda, ki jo bo koncern Volkswagen utrpel zaradi laganja o resničnih vrednostih emisij njihovih dizelskih motorjev v okolje, se bo merila v milijardah evrov. Nemci so že napovedali 6,5 milijarde evrov rezervacij. Iz Amerike prihajajo ocene, da naj bi nastala škoda znašala kar 15 milijard dolarjev (13,6 milijarde evrov), zadnjo besedo pa bodo zagotovo imela sodišča. Čeprav ameriško pravosodje najraje udari tja, kjer najbolj boli, torej po denarnici, se zna zgoditi, da bodo morali predstavniki nemškega koncerna tudi kazensko odgovarjati. Ker je sporna programska oprema vgrajena v kar enajst milijonov vozil, so preiskave napovedali praktično po vsem svetu, oglasili so se celo iz Združenih narodov in zadevo označili za zelo problematično.
Preiskave ne bo
V Sloveniji posebne preiskave, kot kaže, ne bo. Na Javni agenciji RS za varnost prometa opozarjajo, da so standardi v Ameriki različni in da ni nujno, da je bila kršena tudi zakonodaja EU oziroma Slovenije. Preiskava po njihovem mnenju ni niti potrebna niti smiselna. Če bi namreč ugotovili, da kakšno vozilo ali njegov sestavni del nista skladna s standardi oziroma direktivami EU, mora proizvajalec ta vozila odpoklicati in popraviti napako.
Šok za naše gospodarstvo
Afera Volkswagen bi imela lahko hude posledice tudi za slovensko gospodarstvo. Več kot 20.000 ljudi pri nas je zaposlenih v podjetjih, ki dobavljajo dele avtomobilski industriji. Kar 21 odstotkov celotnega slovenskega izvoza ustvarijo proizvajalci avtomobilskih delov in opreme.
Prodaja slovenskih dobaviteljev je lani dosegla 3,7 milijarde evrov, od tega je na prodajo skupini Volkswagen odpadlo 700 milijonov evrov, je navedel Dušan Bušen, direktor Slovenskega avtomobilskega grozda.
Kakšen izpad dohodkov bi lahko v primeru resnih težav nemškega proizvajalca pričakovali slovenski dobavitelji, še ni mogel oceniti. "To je povsem odvisno od dogodkov, ki bodo sledili. Scenarijev je več. Mi seveda pričakujemo, da ne bo šlo za najbolj črnega, verjetno pa določene posledice tega vsekakor bodo," je povedal.
Rešitev iz Slovenije
Rešitev za nemško paradno avtomobilsko znamko pa bi lahko prišla prav iz Slovenije, saj bodo z letom 2018 v sporne dizelske motorje začeli vgrajevati inovacijo slovenskega podjetja Hidria, ki izpuste v okolje zmanjša za 30 odstotkov. Omenjeni izdelek omogoča motorjem izpolnjevanje ekološkega standarda Euro 6.2, ki začne veljati leta 2018, vgrajen pa naj bi bil v kar vsak tretji dizelski motor na svetu. Če bi bila vozila že zdaj opremljena s čepno svečko slovenskega podjetja namesto s sporno programsko opremo, se danes kar 20 odstotkom Nemcem, ki jim kruh daje avtomobilska industrija, ne bi bilo treba bati za svoja delovna mesta.
Spomnimo
Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška agencija za zaščito okolja sporočila, da je Volkswagen na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.