Slovenija

Mercator ob polletju s 15 milijonov evrov dobička

STA
25. 8. 2015, 18.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Skupina Mercator je v prvem polletju spet ustvarila čisti dobiček. Bilo ga je za 15,3 milijona evrov, so danes sporočili iz trgovske družbe v lasti hrvaškega Agrokorja, ki je sredi lanskega leta še beležila 13,7 milijona evrov izgube. Prihodki od prodaje so se v tem času zmanjšali za odstotek na nekaj manj kot 1,3 milijarde evrov.

sta

Izboljšanje poslovanja je rezultat procesa poslovnega prestrukturiranja, ki ga družba izvaja zadnji dve leti, pozitivnih učinkov lani sklenjenega dogovora o finančnem prestrukturiranju ter sinergijskih učinkov konsolidacije trgovske dejavnosti znotraj skupine Agrokor, so pojasnili v Mercatorju.

Dobiček iz poslovanja je v prvih šestih mesecih dosegel 33,4 milijona evrov, kar je več kot trikratno izboljšanje v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta.

Enodstotni padec prihodkov v Mercatorju pojasnjujejo z dejstvom, da podatki zaradi spremembe strukture prihodkov v okviru konsolidacije trgovske dejavnosti znotraj skupine Agrokor niso v celoti primerljivi. Medtem ko so se v Srbiji prihodki pomembno povečali zaradi prevzema maloprodajnih enot družbe Idea s strani družbe Mercator-S, pa so se na Hrvaškem in v BiH zaradi prenosa maloprodajne dejavnosti pod družbo Konzum zmanjšali.

Skupina Mercator je v prvem polletju močno okrepila svoje investicijske aktivnosti. Za naložbe je namenila 26,5 milijona evrov, kar je 2,5-krat več kot v enakem obdobju lani. Večina tega denarja se je stekla v obnovo maloprodajne mreže v Sloveniji.

Mercator je v tem obdobju tudi okrepil vlaganja v veleprodajno dejavnost ter konec marca uspešno končal prevzem veleprodajne dejavnosti družbe Era Good iz Velenja.

V okviru procesa osredotočanja na osnovno dejavnost je Mercator v prvem polletju tudi nadaljeval s procesom dezinvesticij neosnovnih dejavnosti. Tako je družbi Don Don iz Metlike prodal Pekarno Grosuplje, hrvaški družbi Frank pa blagovni znamki Santana in Loka.