Fiat punto, ki ga je kupil prav z namenom predelave, so do posega poganjali naftni derivati. Pred tremi leti pa je Božič vozilo prenovil tako, da je nekoč bencinar danes le še po karoseriji stari punto, saj ima novo osrčje – motor na električni pogon. Pri preračunavanju, kakšne stroške mesečno ima, je namreč ugotovil, da te lahko občutno zniža, če avtomobil preuredi v električnega. Tako je tudi storil. Čisto sam se je lotil prenove, kar pomeni, da je moral ustvariti načrt predelave in jo tudi izvesti, kar pa ni majhen zalogaj, ne po znanju ne po času. Ta podvig mu je uspel v samo dveh mesecih.
POLNILNE POSTAJE
V Sloveniji je število avtomobilov, ki peljejo na elektriko, relativno nizko. Kot nas je seznanil Božič, jih je na območju severne Primorske le okoli pet. Temu primerna je pokritost s polnilnimi postajami, ki jih na ajdovskem in goriškem območju praktično ni. »Na vse občine, od Idrije, Nove Gorice do Postojne, sem poslal prijazno pismo, v katerem sem jih povprašal, ali razmišljajo o postavitvi postaj za polnjenje električnih vozil. Realizacija tega bi bila zelo preprosta, saj bi investicijo financirali iz evropskih skladov, ki močno podpirajo ekoavtomobilizem,« je pojasnil. Žal odgovorov ni prejel. Ugiba, da je verjetno iz tega naslova na občine še vedno premalo pritiska, saj je uporabnikov za zdaj še zelo malo.
O STROŠKIH
Marjan Božič je še povedal, da se električni avto izplača imeti le, če dnevno narediš vsaj sto kilometrov, saj se drugače investicija ne povrne tako hitro. Ponudil je zanimivo in zgovorno računico. Predelava avta je stala okoli 15.000 evrov, 4000 evrov je bilo evropskih sredstev. Do danes je prevozil 85.000 kilometrov in tako v primerjavi s stroški od prej, ko je še vozil bencinski avto, prihranil 8500 evrov, torej se mu je vložek že skoraj povrnil.