Slovenija

Luka Koper je prvo pristanišče Avstrije

STA
20. 6. 2015, 08.16
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Po podatkih specializiranega časopisa Verkehr je Luka Koper lani ostala prvo pristanišče Avstrije, saj je tamkajšnje gospodarstvo največ prekomorskega prometa opravilo prek Kopra. S skoraj šestimi milijoni ton je bil tržni delež Luke na avstrijskem trgu ocenjen na 30 odstotkov, med južnoevropskimi pristanišči pa na 67 odstotkov.

STA

Luka Koper je glede na leto 2013 lani povečala promet za 5,6 odstotka na 5,95 milijona ton, drugouvrščeni Rotterdam pa je za primerjavo dosegel "le" 3,95 milijona ton prometa, kažejo podatki avstrijskega specializiranega časopisa s področja logistike, ki jih je Luka objavila na svoji spletni strani.

Predsednik uprave Dragomir Matić je ob tem poudaril, da je Avstrija že tradicionalno njihov najpomembnejši trg: "Od skupnih 18 milijonov ton, ki smo jih lani pretovorili v Kopru, je bilo avstrijskega blaga kar tretjina. Pretovarjamo ga na vseh naših terminalih, glede na blagovne skupine pa prednjačijo les, papir, premog, železova ruda in raznovrstno blago, ki potuje v kontejnerjih."

Velik del od skoraj 145.000 kontejnerskih enot, kolikor so pretovorili v lanskem letu, se z redno kontejnersko blok povezavo vsak dan odpelje v Cargo Center Gradec, ki velja za enega najpomembnejših distribucijskih centrov v Avstriji, je še navedel Matić, ki je prejšnji teden z obema direktorjema Cargo Centra Gradec podpisal sporazum o sodelovanju, od katerega si v prihodnje v Luki Koper obetajo še večji pretovor blaga v kontejnerjih za avstrijska podjetja.

Med pomembne avstrijske partnerje sodi tudi jeklar Voest Alpine, s katerim sodelujejo že tri desetletja. Ta je Luki Koper oktobra lani podelil tudi priznanje za najboljši člen v oskrbovalni verigi. V začetku medsebojnega sodelovanja je bil Koper le oskrbovalno pristanišče Voest Alpine za surovine in energente, zadnja leta pa prek Kopra izvažajo vse več železovih proizvodov. Tako sta v zadnjih dneh v Koper prispeli ladji Julia N z 222.523 tonami železove rude, namenjene v Voestove tovarne, in Orient Cavalier z 98.995 tonami premoga, prav tako namenjenega v Avstrijo.