Kot je na današnji novinarski konferenci povedal predstavnik Darsa za prometno varnost Jan Sajovic, bodo sistem v sodelovanju s podjetjem 3M namestili v naslednjih tednih, ta pa bo omogočal merjenje povprečnih hitrosti vožnje, kakršnega poznajo že marsikje v Evropi. Merjenje bo potekalo samo v smeri iz Maribora proti Ljubljani med priključkom Trojane in izvozom iz predora Podmilj.
"Z našo dosedanjo opremo lahko ugotavljamo hitrosti, vendar ta zaradi svoje nenatančnosti ni namenjena sankcioniranju, medtem ko testni sistem to omogoča," je pojasnil Sajovic in dodal, da so se za odsek odločili zaradi dosedanjih razmer, saj je bil že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč, kar 57 odstotkov vseh voznikov pa po dosedanjih meritvah prekorači hitrost, ki je sicer omejena na 100 kilometrov na uro.
Na Darsu bodo v času projekta javnost sproti obveščali o rezultatih meritev, sprva seveda samo o statističnih podatkih, pozneje pa tudi o izrečenih kaznih. Ob tem poudarjajo, da je namen projekta predvsem izboljšanje prometne varnosti, ob upoštevanju predpisov s strani voznikov pa pričakujejo, da bo prometna varnost na tem odseku bistveno izboljšana.
Direktor Agencije za varnost v prometu Igor Velov je izpostavil dejstvo, da je hitrost zelo pomemben dejavnik pri prometni varnosti, predvsem pri posledicah prometnih nesreč. Po njegovih besedah gre za veliko težavo ne le v Sloveniji, pač pa v večini evropskih držav, saj v povprečju kar tretjina nesreč s smrtnim izidom ali težjimi posledicami nastane zaradi previsokih hitrosti. Podobne ukrepe poznajo tudi v sosednjih Italiji in Avstriji ter ostalih prometno-varnostno razvitih državah, je še dodal Velov.
Na policiji si že dolgo prizadevajo s čim več različnimi merilnimi napravami nadzorovati upoštevanje meritev hitrosti, nenazadnje trenutno poleg laserskih merilnikov na avtocestah največ meritev izvedejo s sistemov provida ter stacionarnimi merilniki. Po celotnem avtocestnem omrežju imajo postavljenih že 18 ohišij, v katera naključno nameščajo stacionarne merilnike.
"Avtocesta je posebno okolje, ki zahteva dodatno prilagoditev policijskega dela, odsek avtoceste, kjer je zapored speljanih nekaj predorov, pa je še toliko bolj specifičen," je poudaril predstavnik sektorja prometne policije Robert Vehovec in dodal, da so se, v času odkar izvajajo stacionarne meritve, hitrosti na teh odsekih precej umirile in praktično ne zaznavajo več ekstremnih prekoračitev.
Izjeme seveda še vedno obstajajo, tako da so lani po podatkih policije ujeli 385 voznikov, ki so hitrost prekoračili za več kot 60 kilometrov na uro (km/h), 917 takih, ki so hitrost prekoračili med 50 in 60 km/h, ter nekaj manj kot 12.000 takih, ki so hitrost prekoračili med 10 in 50 km/h. V primerjavi z letom 2010 se je število voznikov, ki so vozili več kot 188 km/h, več kot prepolovilo.