Vožnja v napačno smer je danes postala eden izmed ključnih težav v prometu. O tej problematiki so strokovnjaki spregovorili na posvetu, ki ga je organizirala Avto-moto zveza Slovenije (AMZS). Na njem so razpravljali o vzrokih za vožnjo v nasprotno smer.
Kot možne vzroke so omenili zavestna naklepna ravnanja, objestnost, iskanje adrenalina. Razvojni psiholog Matija Svetina je dejal, da so opravljene psihološke študije na to tematiko pokazale, da obstajajo tri skupine ljudi, ki vozijo v nasprotno smer: mladi vozniki, ki to počnejo tudi zaradi stave, adrenalina, torej zaradi hotenega vzgiba, namerno. Potem so tu starejši vozniki, ki to naredijo zaradi težave pri zaznavanju, ker so se zmotili, torej nenamerno. Tretja skupina ljudi pa so vinjeni vozniki. V zvezi z vinjenostjo je generalni sekretar AMZS-ja Robert Štaba pripomnil, da opitost pri nas predstavlja velik problem in da imajo v nekaterih tujih državah avtocestno policijo.
Po potrebi se umaknemo na odstavni pas
Po besedah Vesne Pekarović Džakulin, specialistke družinske medicine in specializantke medicine dela, prometa in športa, je pri alkoholiziranih voznikih problem odvisnost, ki jo je treba zdraviti. Kot je še izpostavila, je bilo šele pred nedavnim odkrito, da je zaspanost za volanom eden glavnih vzrokov prometnih nesreč s smrtnim izidom, še posebej na avtocestah. Za nesrečo je dovolj že, da voznik le za kratek čas zapre oči. In trenutek nepozornosti je lahko eden od možnih vzrokov, zakaj voznik ob izvozu s počivališča na avtocesto zapelje v napačno smer. Strokovnjakinja je še izpostavila, da je kvaliteta socialnega življenja vezana tudi na mobilnost, zato je starejšim ljudem treba omogočiti mobilnost, vendar v nekem varnem okolju. »Želimo si ohraniti mobilnost ljudi tudi v starejših letih, torej da določenim ljudem ne vzamemo vozniškega dovoljenja, pač pa se jim sposobnost za vožnjo zgolj omeji, recimo na vrsto cest.«
Inštruktor varne vožnje Brane Legan pa je svetoval, kako ravnati, če naletimo na voznika, ki vozi v napačno smer. Priporočeno je, da spremljamo radijski program, kjer so objavljene prometne informacije. Ko opazimo vožnjo v napačno smer, moramo takoj zmanjšati hitrost in se umakniti na desni pas, po potrebi tudi na odstavni pas.
In koliko nas po žepu udari ogrožajoča vožnja? Globa znaša 1200 evrov in 18 kazenskih točk. Direktor Združenja za promet na Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever je še dejal, da takšni prometni dogodki finančno škodujejo tudi gospodarstvu.