Slovenija

Sviz sprašuje Cerarja, zakaj je IMF ocenjeval učinkovitost slovenskega izobraževanja

STA
25. 5. 2015, 13.09
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) je na premiera Mira Cerarja naslovil poziv po prenehanju varčevanja v šolstvu. Hkrati ga sprašuje, kdaj se je vlada odločila, da bo Mednarodni denarni sklad (IMF) ocenjeval učinkovitost slovenskega izobraževanja, zakaj javnost o tem ni bila obveščena ter kdaj bo na voljo poročilo.

L.T.

Kot v Svizu navajajo v javnem dopisu Cerarju, je minister za finance Dušan Mramor pred dnevi potrdil, da so se v Sloveniji od konca aprila mudili predstavniki IMF, ki pripravljajo poročilo o možnosti učinkovitejše porabe sredstev in dodatnega znižanja stroškov na področju izobraževanja in znanosti. Pri tem naj bi poročilo služilo kot temelj za delovno skupino, ki bo vladi in DZ predlagala dodatne ukrepe na omenjenih področjih.

V Svizu pri tem vidijo Mramorjevo napoved vnovičnega krčenja sredstev v izobraževanju in znanosti ter "nadaljevanje povsem zgrešene politike vlade, ki temelji na prepričanju, da je osrednja naloga omenjenih področij čim več prispevati h konsolidaciji javnih financ".

"Vlada preprosto ne razume, da zdajšnje nerazumno varčevanje v izobraževanju in znanosti povzroča težko popravljivo škodo prihodnjim rodovom in jim zmanjšuje možnosti za kakovostno življenje," pravijo v Svizu. Ob tem dodajajo, da je lahko Slovenija uspešna le v primeru, da bo imela izobražene in usposobljene ljudi.

Navajajo tudi nedavno objavljeno primerjalno analizo OECD o uspešnosti in učinkovitosti izobraževanja, ki je bila izpeljana v 76 državah po svetu. "V njej sta izpostavljeni dve ugotovitvi: da sta gospodarska rast in trajnostni razvoj najtesneje povezana z znanjem in kompetencami prebivalstva ter da je kakovost izobraževalnega sistema močan napovedovalec dolgoročne blaginje posamezne države," navajajo v Svizu.

V sredo je Sviz na novinarski konferenci problematiziral tudi novelo zakona o osnovni šoli, s katero želi vlada znova zamakniti zgodnje uvajanje tujega jezika v osnovne šole. Po oceni sindikata gre za nepremišljen varčevalni ukrep, ki bo neposredno prizadel otroke.