Slovenija

»Molzejo stranke, kot sem jaz«

Sašo Avramovič
3. 3. 2015, 07.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Le komu ne bi zažarele oči, če bi na dom prejel pismo, v katerem bi pisalo, da je dobitnik 10.000 evrov? Tudi bralcu iz Ljubljane se je nasmeh na obrazu narisal večkrat, ob prejetju več pisem od podjetja Ideal servis, a zdaj je močno ogorčen, saj do zdaj ni dobil niti evra, končni žreb za nagrado pa naj bi stalno prestavljali.

M24

Bralcu so zažarele oči ob prejetju več pisem od Ideal servisa, v katerih so bila različna obvestila o denarnih nagradah. Toda zakaj je pisma pravzaprav začel prejemati? Že nekaj let ima težave s sklepi, približno pred štirimi leti pa se je odločil za nakup zdravil, ki bi mu pomagala. »Gre za zdravilo iz polžev, ki se dobi tudi v drugih trgovinah, a sem se vseeno odločil, da bom to nabavil pri Ideal servisu.«

Z nadaljnjimi nakupi pa so se začele »nagrade«. Enkrat je dobil pismo, v katerem je bilo navedeno, da je glavni nagrajenec za 17.000 evrov. »Potem sem večkrat dobil pismo, v katerem je pisalo: 'Dobili ste nagrado 10000 evrov.' Termin za končni žreb je bil enkrat prestavljen in moram povedati, da se nasploh končni termini za žreb stalno prestavljajo. Na zadnjem pismu sem prebral, da je končni žreb 7. 7. 2015, predviden pa je bil za 15. 1. 2015.« Pravi, da »nagradna igra poteka tako, da napišejo, češ zadeli ste to pa to nagrado, v roku 12 dni pa moraš kupiti en izdelek oz. jim moraš potrditi, da boš res sodeloval v igri. Slednja je torej narejena tako, da te vseskozi vleče, da kupuješ naprej. In s pretvezami, da si v višku tega toka dobivanja nagrade, molzejo stranke, kot sem jaz.«

Z vprašanji smo se obrnili na Ideal servis, od koder so nam poslali tudi Pravila nagradne igre Ideal servis junij 2014–januar 2015. »Ta pravila je prejel tudi bralec. Priložena so vsaki ponudbi, ki je poslana stranki, in v njih so zapisani vsi pogoji o poteku nagradne igre,« so zapisali in dodali, da je glavni žreb v nagradni igri junij 2014–januar 2015 potekal prejšnjo soboto, kar je bilo tudi zapisano v Pravilih.

Datum je bil sprva določen za 15. januar, a je bilo žrebanje prestavljeno na 28. februar. Podjetje pa ima, kot je zapisano v Pravilih, pravico prestaviti žrebanje. »Dobitniki so o izidu žrebanja obveščeni pisno in po telefonu ter nagrade tudi prejmejo. Nakup izdelkov pa sicer ni pogoj za sodelovanje v nagradni igri.« Na koncu so dodali, da je z začetkom 2015 organizator nagradne igre podjetje Servis vizije. »Žrebanje za Veliko nagradno igro Servis vizije 2015, ki traja od januarja do konca junija, bo 29. julija. Najbrž je bil bralec zmeden okrog datumov zaradi tega ali si pa ni v celoti prebral Pravil nagradne igre.«

Obrnili smo tudi na Tržni inšpektorat RS, kjer Ideal servis dobro poznajo. »Inšpektorat zoper pravno osebo Ideal servis vodi inšpekcijski postopek zaradi kršitev določil zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, natančneje zaradi agresivne poslovne prakse, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno in jo je pravna oseba izvajala s tem, da je potrošnikom pošiljala poimensko naslovljene pisemske ovojnice, v katerih je z obljubljanjem visokih denarnih nagrad nedopustno vplivala na potrošnikovo odločitev o nakupu izdelkov po priloženi ponudbi, ki je sicer ne bi sprejel.«

Inšpektorat je sicer uporabo sporne poslovne prakse Ideal servisu prepovedal, hkrati je bilo pravni osebi in njeni odgovorni osebi izdanih več prekrškovnih odločb z izrekom globe. In ker pravna oseba ni spoštovala prepovedi uporabe nepoštene poslovne prakse, ji je bila izdana odločba o prepovedi opravljanja dejavnosti do odprave nepravilnosti.

»V postopku kontrole izvršitve odločbe je bilo ugotovljeno, da je pravna oseba Ideal servis prenehala z dejavnostjo sklepanja pogodb na daljavo, a je svoje poslovanje v celoti prenesla na družbo Servis vizije. Slednja v pisemskih ovojnicah uporablja znak z imenom Ideal servis. Inšpektorat v skladu s svojimi pooblastili nadaljuje nadzor tega področja.«