Slovenija

Agrokor se je do zdaj odpovedal 30 od 96 trgovin

STA
18. 2. 2015, 14.10
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Hrvaška agencija za varstvo konkurence je sprejela prvo poročilo družbe Pricewaterhousecoopers, ki spremlja izvajanje strukturnih ukrepov dezinvestiranja in koncentracijo hrvaške živilske družbe Agrokor po prevzemu slovenske trgovske verige Mercator. Agrokor se je do srede januarja odpovedal 30 izmed 96 načrtovanih trgovin.

STA

Varuh konkurence je koncentracijo na hrvaškem maloprodajnem trgu po prevzemu Mercatorja dovolili pogojno marca lani. Agrokor se je obvezal, da se bo z namenom preprečevanja negativnih vplivov koncentracije močnih trgovcev s Hrvaške in iz Slovenije na hrvaškem trgu doma odpovedal 96 trgovinam Konzuma in Mercatorja-H. Kot datum začetka koncentracije se šteje 8. septembra lani.

Kot so danes sporočili iz agencije, so do 15. januarja letos prodali 19 trgovin, 11 pa so jih oddali v petletni najem z možnostjo podaljška najema za dodatnih pet let. Agrokor je v 30 trgovinah pred koncentracijo z Mercatorjem ustvaril 27 odstotkov prihodkov od vseh 96 trgovin, ki so na seznamu za dezinvestiranje.

Za trgovine, ki predstavljajo dodatnih 24,8 odstotka prihodkov, poteka sklepni del postopkov za podpis pogodbe o prodaji ali oddaje v najem, medtem ko za trgovine, ki so ustvarile 18,3 odstotka prihodkov, še potekajo pogajanja, so še zapisali na agenciji.

Za štiri prodajalne, ki so predstavljale 9,4 odstotka prihodkov trgovin s seznama, pa ni zainteresiranih. Namesto njih je Agrokor predlagal dezinvestiranje devetih drugih prodajaln. Te so sicer nekoliko manjše, a so imele približno 50 odstotkov več prometa od štirih, za katere ne obstaja interes investitorjev, so zapisali.

Agencija je predlog Agrokorja sprejela ter koncernu naložila, naj nujno začne postopek dezinvestiranja, ker rok za sklenitev celotnega postopka poteče 12. marca. Do takrat mora hrvaški živilsko-trgovski velikan skleniti tudi vse pogodbe, ki so v sklepni fazi, tudi za tiste trgovine, o katerih se še pogajajo. Na agenciji pravijo še, da je Agrokor uveljavil tudi vrsto organizacijskih sprememb za izvajanje koncentracije. Med drugim so ugotovili, da je izpostavljenost izdelkov na policah na isti ravni, kot je bila pred koncentracijo, ter da je izpostavljenost izdelkov, ki so konkurenčni Agrokorjevim, skladna z odločitvijo agencije.