Kot opozarjajo v uradu informacijske pooblaščenke, je splošno snemanje telefonskih klicev postala zelo razširjena praksa, "ki predstavlja poseg v pravico do varstva osebnih podatkov klicatelja in poseg v pravico do zaupnosti komunikacij, zato mora biti izvedeno ob upoštevanju ustave in zakonov".
Dopustnost snemanja telefonskih klicev namreč ureja zakon o elektronskih komunikacijah, in sicer se lahko snemajo klici zaradi zagotovitve dokaza o poslu ali na podlagi ustreznih zakonskih določb, ob tem pa morajo biti klicatelji pred snemanjem obveščeni. Snemajo se lahko tudi klici na področju obveščevalnih in varnostnih nalog, nalog policije, obrambe in reševanja.
V nobenem primeru pa ni dopustno snemati klicev za splošne informacije, klicev, kjer ne pride do posla oz. spremembe posla, kakor tudi neselektivno vnaprejšnje snemanje vseh klicev.
Informacijski pooblaščenec in AKOS ob tem opozarjata, da se mnogi ponudniki ne držijo določb zakona, ki urejajo snemanje klicev.
"Namen skupnih smernic je tako pojasniti pravne podlage za dopustnost snemanja telefonskih klicev ter podati priporočila v konkretnih primerih uporabe, v drugi polovici leta pa bo glede snemanja telefonskih klicev okrepljen inšpekcijski nadzor," so zapisali.
Smernice lahko preberete tukaj.