Slovenija

Koliko je prepoved vožnje tovornjakov stala slovensko industrijo?

Luka Tetičkovič
7. 2. 2015, 07.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Družba za avtoceste v Republiki Slovenije (Dars) je zaradi vremenskih razmer v četrtek in petek oklicala prepoved vožnje za priklopnike in polpriklopnike.

Darsova prepoved tovornega prometa je povzročila precejšnje preglavice industriji, ki je pri proizvodnji odvisna od surovin.

Po peti uri zjutraj je bil tovornemu prometu prepovedan vstop v Slovenijo, po osmi uri pa je bila povsem prepovedana vožnja tovornjakov po vseh avtocestah v Sloveniji.

Poklicali smo nekaj večjih slovenskih industrij, ki so pri svoji proizvodnji odvisne od tovrstnega tranzita, in jih vprašali, kako je prepoved vožnje vplivala na njihov produkcijski proces. Živilsko-predelovalna industrija Perutnine Ptuj kot edina ni utrpela pretiranih pretresov. »Že po prvih uradnih informacijah in napovedih pričakovane snežne ujme (smo) organizirali nemoten potek delovnih procesov v vseh naših obratih. Lahko povemo, da so bile vse načrtovane aktivnosti pod nadzorom in brez kakršnihkoli posebnosti,« pojasnjuje Roman Glaser, generalni direktor PP.

Najhujšemu so se izognili tudi v podjetju Henkel Maribor. Njihov direktor Rolf Müller-Grünow je povedal: »Skupaj s svojim ponudnikom logističnih storitev smo pozorno spremljali vremenske razmere in pripravili podroben načrt, da bi zagotovili nemoteno poslovanje podjetja, tudi če bi se vremenske razmere poslabšale. Do zdaj ni bilo nobenih izgub oz. potrebe po prilagoditvi naše proizvodnje zaradi vremenskih razmer.«

Več težav so imeli v novomeškem Revozu: »Ker Revozovi bližnji dobavitelji zagotavljajo dele po principu sinhrone oskrbe, je prišlo najprej do težav predvsem zaradi zaprtja meje s Hrvaško (čeprav so bile ceste iz te smeri povsem prevozne!).V nadaljevanju pa je ogrožena tudi oskrba dobaviteljev iz drugih držav (predvsem z zahoda in s severa), s katerimi poslujemo na osnovi redne dobave delov.«

Facebook

Pri Darsu kljub tem kritikam menijo, da je bil ukrep upravičen, njihova služba za komuniciranje je sporočila: »Če bodo znova razglasili rdeči alarm, oziroma ob vsakem rdečem alarmu, bomo pripravili enake ukrepe, in sicer z edinim ciljem: da zagotovimo varnost naših uporabnikov v vseh vremenskih razmerah. Seveda se bomo tako kot do zdaj prilagajali aktualnim vremenskim razmeram.«

Podobnemu so se le za las izognili v jeklarski industriji. »V družbah Skupine SIJ so zaradi prepovedi vstopa tovornjakov v Slovenijo od četrtka, od 5. ure, imeli določene težave v največjem jeklarskem podjetju Acroni, ki več kot pol dneva zaradi ukrepa Darsa ni moglo pridobiti nujno potrebnih surovin za proizvodni proces ulivanja, načrtovan za včeraj popoldne. Zaradi naknadne sprostitve prometa in vstopa tudi iz Italije (ob 14.00) smo omenjeno surovino v zadnjem trenutku tudi dobili. V nasprotnem primeru bi morali ulivanje prestaviti, kar bi pomenilo zamude pri dobavah,« je sporočil Denis Mancevič iz Skupine Slovenska industrija jekla. 

V velenjskem obratu Gorenja so zaposlene poslali na dopust, izpad delovnega dneva pa bodo nadomestili z delovno soboto, pravi Elizabeta Biluš, vodja zunanjega komuniciranja: »Delo v Gorenju je v četrtek potekalo normalno. Glede na napovedano obilno sneženje in razglasitev rdečega alarma pa smo se že takrat odločili, da v petek proizvodnje v Velenju ne zaženemo, prav tako smo zaposlenim v strokovnih službah izdali priporočilo za koriščenje dopusta.«

Delo je na posebno kritičnih območjih prekinila tudi Pošta Slovenije, njihova služba korporativnega komuniciranja sporoča: »Potek dostave pošiljk v naslednjih dneh bo Pošta Slovenije prilagajala sproti, v skladu z razmerami.«