Slovenija

Nič več brezplačnega parkiranja

B. B.
4. 2. 2015, 20.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Ob obnovi Glavnega trga tudi napovedi o najemu zemljišča v Kandiji. S tem konec brezplačnega parkiranja?

B. B.

 Na mestni občini Novo mesto nameravajo do konca marca letos pripraviti osnutek dokumenta z naslovom Trajnostna urbana strategija (TUS). Sledila bo javna obravnava, župan Gregor Macedoni pa si želi, da bi dokument sprejeli do začetka poletja.

TUS je pomemben zato, ker bo pogoj za črpanje 130 milijonov evrov, kolikor jih bo v novi finančni perspektivi EU na voljo za trajnostne urbane projekte v 11 mestnih občinah. »Država še ni povedala, po kakšnem ključu bo razdeljevala denar, želimo pa dobiti vsaj delež, sorazmeren številu prebivalcev,« pravi Macedoni.

Ključna pri pridobivanju sredstev bo kakovost projektov, zato na občini hitijo s pripravo strategije. Nekatere občine, npr. Nova Gorica in Kranj, so TUS začele pripravljati že lani. »Pred letom 2016 denar še ne bo na voljo, zato moramo letošnje leto izkoristiti za izdelavo dobrih projektov,« poudarja župan.

V ta sklop spada tudi priprava na prenovo Glavnega trga. Projekt za zamenjavo dotrajane komunalne infrastrukture je v fazi javne obravnave. Velik poseg, med katerim bosta prekopana celoten Glavni trg in del Rozmanove ulice, pa odpira številna vprašanja, od tega, kako po zaključku del urediti prometni režim v mestnem jedru, do vprašanja parkiranja med gradnjo in po njej.

Glede zadnjega se občina dogovarja s podjetnikom, ki ima v lasti zemljišče ob Kandijski cesti, kjer je že nekaj časa makadamsko parkirišče. Kot pravi Macedoni, namerava občina najeti zemljišče, površine pa še letos vključiti v sistem javnih parkirišč. To pomeni, da parkiranje ne bo več brezplačno.

Kot je še povedal, ocenjujejo, da je upravičen strošek najema zemljišča do 24.000 evrov letno, urediti je mogoče dobrih sto parkirnih mest, dodatnih 20 pa bi zagotovili pri NLB na bližnji Trdinovi ulici. Župan je še dejal, da želijo z nižjo, polovično ceno letne dovolilnice, kot velja na Glavnem trgu, prebivalce pripraviti do tega, da bi parkirali zunaj ožjega mestnega jedra.

Glede ureditve prometa po prenovi komunalne infrastrukture v mestnem jedru bo konec februarja potekala prva od dveh delavnic. Pred drugo delavnico bo občina spomladi poskusno, za tri tedne, na Kandijskem mostu, Glavnem trgu, Rozmanovi in Sokolski uvedla nov prometni režim.

Ta z Glavnega trga in Rozmanove ulice umika večino dozdajšnjih parkirišč ter ukinja dvosmerni promet na Kandijskem mostu. Po njem bo mogoče priti le še iz mesta, za promet pa bo zaprta tudi Sokolska ulica. Na Glavni trg bo tako mogoče priti po Florjanovi ulici (mimo tržnice), od koder se bodo lahko avtomobili usmerjali levo proti Rozmanovi ali desno proti mostu.