Raziskovalci Katedre za medijske in komunikacijske študije Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani so predstavili rezultate raziskave Moč besed, s katero so raziskovali pojave sovražnega govora in nadlegovanja na spletu med mladimi. Pobudnika aktivnosti Moč besed sta Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) in blagovna znamka Itak.
Raziskava, ki je med drugim zajela tudi spletno anketo, v kateri je sodelovalo več kot 350 mladih, starih od 15 do 25 let, ugotavlja, da je sporočilo SMS/MMS z žaljivo vsebino prejelo že več kot 58 odstotkov vprašanih, žaljiv komentar na družbenih omrežjih več kot 47 odstotkov vprašanih, neresnične informacije o sebi na družbenih omrežjih je zaznalo 35 odstotkov vprašanih, sovražno sporočilo o sebi na družbenih omrežjih pa je zasledilo 32 odstotkov vprašanih.
Žaljivo elektronsko pošto je prejelo več kot 39 odstotkov vprašanih, pri čemer jih več kot 11 odstotkov meni, da so bili prek spleta osramočeni, 9 odstotkov vprašanih meni, da so bili prek spleta prevarani, več kot 8 odstotkov jih meni, da so bili prek spleta zasledovani, več kot 7 odstotkov pa jih meni, da so iz svoje družbe v komunikaciji prek spleta izključeni. Dijaki in študenti kot najbolj ogroženo skupino prepoznavajo osnovnošolce, zato je treba v prihodnje posebno pozornost nameniti ozaveščanju in izobraževanju mlajših.
Raziskava še ugotavlja, da je spletnega nasilja več med mladimi iz nižjih razredov, prav tako ga je več na strokovnih šolah. Pri tem so dekleta pri uporabi družbenega omrežja Facebook bolj aktivna od fantov, tako pri fantih kot pri dekletih pa je izpostavljena potreba po nenehni dosegljivosti. Raziskovalno poročilo so predstavili Dejan Jontes in Breda Luthar s Katedre za medijske in komunikacijske študije Fakultete za družbene vede, ter Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije.
Posebna gosta okrogle mize sta bila kreativni direktor pobude Moč besed Aljoša Bagola in Dražen Štader, režiser prihajajočega kratkega filma Všečkana, ki je upodobil življenje mladega dekleta, osredotočenega na svojo podobo na družbenih omrežjih.