Med številnimi komitenti Nove Kreditne banke Maribor (NKBM), kjer so pretekli petek, kot smo poročali včeraj, zaznali in uspešno omejili poskus spletne goljufije, je čutiti negotovost.
Še posebej ker so se v tej banki srečali še z novimi primeri pošiljanja zavajajočih sporočil prek elektronske pošte, poslovanje prek spletne banke pa je skoraj vsakodnevno.
»Ne vem, kaj se dogaja. Po pridobitvi novega gesla se mi namreč kljub večkratnim poskusom ni uspelo prijaviti v bančni sistem, ko pa pokličem službo za pomoč, nihče ne dvigne telefona oziroma moram čakati zelo dolgo. Rad bi vedel, kaj je vzrok, saj sem slišal, da naj bi prišlo do nekakšne zlorabe v spletni banki. Sprašujem se, ali je strah upravičen,« je tarnal Bojan Marčič iz okolice Maribora, ki ga je obenem zanimalo, ali je sistem varen.
Ali je strah upravičen, smo preverili na NKBM in Petra Shirley, strokovna sodelavka za komuniciranje, je poskuse goljufije potrdila. »V banki in pri komitentih smo v petek, 23. januarja, zaznali več primerov prejemanja tako imenovanih phishing elektronskih sporočil z lažno povezavo na ponarejeno vstopno stran naše spletne banke Bank@Net, ki so jih spletni goljufi pošiljali na različne elektronske naslove naših komitentov in nekomitentov. Pri tem poudarjamo, da ni prišlo do vdora v bančni sistem, zato je spletna banka še naprej varna,« je poudarila Shirleyjeva. Goljufi so z lažnimi oziroma ponarejenimi elektronskimi sporočili poskušali prepričati prejemnike, da kliknejo na povezavo s ponarejeno vstopno stranjo omenjene spletne strani, ki nato služi nelegalnemu pridobivanju in zlorabi podatkov stranke.
»Uporabnike opozarjamo na takšna phishing sporočila, ki jih prepoznamo po tem, da so običajno zapisana v polomljeni slovenščini, namen in vsebina pa nista jasna, medtem ko je smisel sporočila v kliku na povezavo. Ob tem bi poudarili, da Nova KBM nikoli ne pošilja tovrstnih sporočil oziroma od svojih uporabnikov ne zahteva prijave v spletno banko prek povezav v elektronski pošti, niti ne zahteva posredovanja identifikacijskih elementov po elektronski pošti ali jih na ta način sporoča svojim uporabnikom,« je razložila Shirleyjeva in dodala, da stranke prek različnih kanalov opozarjajo na pazljivost pri vstopanju v spletno banko ter jim sporočajo, da za vstop uporabijo izključno spletno stran oziroma varno povezavo. Sogovornica je še povedala, da so poskuse zlorab hitro zaznali, zato so pristojne strokovne službe nemudoma začele aktivnosti za takojšnjo odpravo varnostne grožnje ter zaščito sredstev banke in strank. »S tem namenom smo spremenili način prijave v spletno banko, o čemer uporabnike obveščamo na vstopni strani, a kljub temu opažamo, da se nekateri uporabniki skušajo prijaviti na način, ki ni več dovoljen, in se zato 'zaklenejo',« je dejala Shirleyjeva in dodala, da lahko svoje težave rešujejo tudi prek elektronske pošte. Če dobijo sumljivo sporočilo oziroma so se kljub temu prijavili v ponarejeno spletno banko, pa naj to sporočijo banki, ki jim bo ustrezno svetovala.