Slovenija

Cestnine za tovornjake bodo odvisne od stopnje onesnaževanja

M.J.
22. 1. 2015, 17.43
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Vlada je danes sprejela predlog zakona o cestninjenju, v katerega bo združila zdaj ločene določbe o cestninjenju osebnih in tovornih vozil. Medtem ko cestninjenje osebnih vozil ostaja v pretežni meri enako urejeno kot sedaj, pa se cestninjenje tovornih vozil usklajuje z zakonodajo EU: večji onesnaževalci bodo plačevali več.

Arhiv Svet24

Cestnino in cestninjenje trenutno urejata dva zakona: zakon o javnih cestah in zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov.

S predlogom zakona o cestninjenju se navedena pravna akta razveljavljata in na enem mestu ureja tako cestninjenje osebnih kot tudi tovornih vozil. To je pomembno tako z vidika jasnosti področne zakonodaje kot tudi razumljivosti le-te za uporabnike in nadzorne organe, pravijo na ministrstvu za infrastrukturo.

Kot pomembno novost na ministrstvu izpostavljajo, da zakon uvaja možnost zaračunavanja pristojbine za zunanje stroške, ki nastajajo zaradi prometnega onesnaževanja ali obremenitev s hrupom zaradi prometa tovornih vozil. Ta pristojbina se bo stekala v državni proračun, od tam pa namenjala za ukrepe za izboljšanje delovanja prometnega sistema (npr. postavitev protihrupnih ograj, odpravo ozkih grl).

Višina pristojbine bo določena glede na emisijski razred vozila, obdobja zgoščenega prometa, obdobje dneva, leta, tedna in podobno. V času, ko se cestninske ceste uporabljajo bolj, bo pristojbina višja, kar bo veljalo tudi za okolju manj prijazna vozila, ustrezno nižja pa bo v manj ugodnem čas uporabe (ponoči, pozimi) in za okolju prijaznejša vozila.

Cestnino in cestninjenje trenutno urejata dva zakona: zakon o javnih cestah in zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov.

S predlogom zakona o cestninjenju se navedena pravna akta razveljavljata in na enem mestu ureja tako cestninjenje osebnih kot tudi tovornih vozil. To je pomembno tako z vidika jasnosti področne zakonodaje kot tudi razumljivosti le-te za uporabnike in nadzorne organe, pravijo na ministrstvu za infrastrukturo.

Kot pomembno novost na ministrstvu izpostavljajo, da zakon uvaja možnost zaračunavanja pristojbine za zunanje stroške, ki nastajajo zaradi prometnega onesnaževanja ali obremenitev s hrupom zaradi prometa tovornih vozil. Ta pristojbina se bo stekala v državni proračun, od tam pa namenjala za ukrepe za izboljšanje delovanja prometnega sistema (npr. postavitev protihrupnih ograj, odpravo ozkih grl).

Višina pristojbine bo določena glede na emisijski razred vozila, obdobja zgoščenega prometa, obdobje dneva, leta, tedna in podobno. V času, ko se cestninske ceste uporabljajo bolj, bo pristojbina višja, kar bo veljalo tudi za okolju manj prijazna vozila, ustrezno nižja pa bo v manj ugodnem čas uporabe (ponoči, pozimi) in za okolju prijaznejša vozila.

Cestnino in cestninjenje trenutno urejata dva zakona: zakon o javnih cestah in zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kilogramov.

S predlogom zakona o cestninjenju se navedena pravna akta razveljavljata in na enem mestu ureja tako cestninjenje osebnih kot tudi tovornih vozil. To je pomembno tako z vidika jasnosti področne zakonodaje kot tudi razumljivosti le-te za uporabnike in nadzorne organe, pravijo na ministrstvu za infrastrukturo.

Kot pomembno novost na ministrstvu izpostavljajo, da zakon uvaja možnost zaračunavanja pristojbine za zunanje stroške, ki nastajajo zaradi prometnega onesnaževanja ali obremenitev s hrupom zaradi prometa tovornih vozil. Ta pristojbina se bo stekala v državni proračun, od tam pa namenjala za ukrepe za izboljšanje delovanja prometnega sistema (npr. postavitev protihrupnih ograj, odpravo ozkih grl).

Višina pristojbine bo določena glede na emisijski razred vozila, obdobja zgoščenega prometa, obdobje dneva, leta, tedna in podobno. V času, ko se cestninske ceste uporabljajo bolj, bo pristojbina višja, kar bo veljalo tudi za okolju manj prijazna vozila, ustrezno nižja pa bo v manj ugodnem čas uporabe (ponoči, pozimi) in za okolju prijaznejša vozila.

Za tovorna vozila so sicer predvidene tri vrste cestninjenja: cestninjenje z ustavljanjem na cestninskih postajah, elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku in evropsko elektronsko cestninjenje.

Glede načrtovanega elektronskega sistema cestninjenja je zakon tehnološko nevtralen, zato bodo lahko ponudniki ponudili katero koli izmed tehnologij, ki jih omogoča zakonodaja EU (mikrovalovna, satelitska ali GSM-GPRS tehnologija), bo pa morala izpolnjevati zahteve glede interoperabilnosti cestninskega sistema Slovenije s cestninskimi sistemi drugih držav članic EU.

Slovenija mora zakon sprejeti čim prej, saj že zamuja s prenosom zadnje spremembe direktive iz leta 2011 v svoj pravni red, zaradi česar je Evropska komisija že uvedla predsodni postopek. V zvezi s tem se je vlada zavezala k sprejemu zakona najkasneje v marcu.

Glede načrtovanega elektronskega sistema cestninjenja je zakon tehnološko nevtralen, zato bodo lahko ponudniki ponudili katero koli izmed tehnologij, ki jih omogoča zakonodaja EU (mikrovalovna, satelitska ali GSM-GPRS tehnologija), bo pa morala izpolnjevati zahteve glede interoperabilnosti cestninskega sistema Slovenije s cestninskimi sistemi drugih držav članic EU.

Slovenija mora zakon sprejeti čim prej, saj že zamuja s prenosom zadnje spremembe direktive iz leta 2011 v svoj pravni red, zaradi česar je Evropska komisija že uvedla predsodni postopek. V zvezi s tem se je vlada zavezala k sprejemu zakona najkasneje v marcu.

Glede načrtovanega elektronskega sistema cestninjenja je zakon tehnološko nevtralen, zato bodo lahko ponudniki ponudili katero koli izmed tehnologij, ki jih omogoča zakonodaja EU (mikrovalovna, satelitska ali GSM-GPRS tehnologija), bo pa morala izpolnjevati zahteve glede interoperabilnosti cestninskega sistema Slovenije s cestninskimi sistemi drugih držav članic EU.

Slovenija mora zakon sprejeti čim prej, saj že zamuja s prenosom zadnje spremembe direktive iz leta 2011 v svoj pravni red, zaradi česar je Evropska komisija že uvedla predsodni postopek. V zvezi s tem se je vlada zavezala k sprejemu zakona najkasneje v marcu.

Estrada

SanjskaPoroka-clanek-svet
Last minute Sanjska poroka

Glasovanje: Kdo si zasluži 'Last minute Sanjsko poroko'?

Moamer Kasumović
Šok v BiH

Znani bosanski igralec Moamer Kasumović obsojen zaradi spolnega napada na mladoletnika

tisti dnevi v mesecu
Podkast

Video: Tisti dnevi v mesecu v drugi sezoni še bolj pikantni in žgečkljivi

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Sophia Loren
Jubilej

Diva Sophia Loren slavi že 90 let: Iz revščine v Hollywood

Kesha
Nihče ne želi imeti opravka z njim

Pevka Kesha zaradi tega incidenta preoblikovala besedilo

Zanimivosti

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov