Štiripasovni Titov most v Mariboru je poleg dvopasovnega Glavnega mostu zagotovo eden tistih, ki ga ljudje najpogosteje bodisi peš po pločniku bodisi z vozili po cestišču uporabijo za prečkanje z ene strani mesta na drugo.
In prav med pešci se (pre)pogosto najdejo takšni, ki nočejo ali se jim ne ljubi iti nekoliko dlje ter nadvse prometno mestno štiripasovnico prečkati na mestih, kjer je dovoljeno in predvsem varno, ampak to naredijo z nespametnim tekom na mestih, kjer je prepovedano in precej nevarno. Na slednje nisem pretirano dolgo čakal.
Že po kakšnih desetih minutah je iz bližnjega nakupovalnega središča prišel mladenič in nemudoma stekel na drugo stran mestne vpadnice ter me, priznam, presenetil, a na moškega srednjih let sem se imel čas pripraviti. Ni bil tako odločen kot mladenič in sem lahko njegov podvig razbral že od daleč. Nekaj časa je namreč z glavo pogledoval desno in levo, ko pa je ocenil, da je dovolj varno, se je z več nakupovalnimi vrečkami podal v tek. Na drugi strani ceste sem ga ustavil in vprašal, ali se zaveda, kako nevarno je prečkanje tako prometne ceste, a mi je brž odgovoril, da se mu res mudi.
»Samo skočil sem v mesto, avto pa imam parkiran v bližnjem nakupovalnem središču. Veliko jih to počne, zato bi tukaj moral stati nadhod,« je bil kratek in se po nekaj korakih vendarle ustavil ter dodal: »Za pot pod mostom bi porabil vsaj 20 minut, v tem času pa bom že doma.« Od skupine mladeničev, študentov bližnje medicinske fakultete, ki so to opazovali, pa sem izvedel, da je zanje in njihove kolege prečkanje Titove ceste vsakdanje »opravilo«. »Pod nakupovalnim središčem je veliko in brezplačno parkirišče. Dejstvo je, da mladi radi do zadnjega spimo in se nam zjutraj blazno mudi na faks, kjer smo skoraj ves dan. Parkiraš v Europarku, po prečkanju Titove si v petih minutah na fakulteti, in to je to,« je poudaril 21-letni Jani.
Miran Šadl, predstavnik za odnose z javnostmi v Policijski upravi Maribor, je povedal, da policija zaznava problematiko nepravilnih prečkanj pešcev na Titovi cesti v Mariboru, a poleg te tudi na nekaterih drugih mestnih štiripasovnih cestah (Ptujska cesta, Cesta proletarskih brigad in druge). »Že v preteklosti smo na Titovi cesti v bližini trgovskega središča obravnavali prometne nesreče z udeležbo pešcev, ki so utrpeli hujše posledice. Na podlagi tovrstnih dejstev smo na problematiko opozorili upravljavca ceste, ki je znižal največjo omejitev hitrosti vožnje s 70 na 50 kilometrov na uro. Zavedamo se problematike nepravilnih prečkanj ceste, vendar ugotavljamo, da samo z nadzorom kršitev nepravilnega prečkanja ni mogoče odpraviti. Ob izvajanju nadzora pešci praviloma spoštujejo cestnoprometne predpise, vendar trajno in učinkovito rešitev vidimo v infrastrukturnih ukrepih (fizično ločitev smernih vozišč z ograjo, ki bi preprečevala prehod pešcev, ureditev semaforiziranega prehoda za pešce v neposredni bližini nakupovalnega središča ali ureditev bolje dostopnega izvennivojskega prečkanja Titove ceste ...),« je pojasnil Šadl in zaključil, da za pešca, ki prečka vozišče zunaj prehoda za pešce in tam, kjer sta smerni vozišči ločeni z neprekinjeno ločilno črto, predpisana globa znaša 40 evrov.