»Koncesionar za MO Novo mesto je Dimnikarstvo Mihelčič Marjan, s. p., zdaj pa obvestila za pregled pošilja podjetje Dimnikar, d. o. o.,« se je glasilo sporočilo občana z Otočca.
»Res je, da sta obe podjetji na istem naslovu, vendar ni nikjer zabeleženo, da je koncesionar podjetje Dimnikar. (Prisiljeni) uporabniki se bojimo, da prihaja do zlorabe in mešetarjenja med obema podjetjema, saj je v letošnjem letu storitve na območju Otočca že opravljalo Dimnikarstvo Mihelčič Marjan (januarja in februarja), zdaj pa spet za letošnje leto obvestila pošilja Dimnikar,« je še dodal.
Ko smo brskali po podatkih o koncesijah na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, je za območje Novega mesta že pisalo, da ima koncesijo Dimnikar, a nas je zanimalo, zakaj sprememba. Izvedeli smo, da je vlada konec maja z odločbo koncesijo, ki jo je leta 2008 podelila Dimnikarstvu Marjan Mihelčič, s. p., prenesla na družbo Dimnikar, ki deluje na istem naslovu (Jurčičeva ulica 15, Novo mesto), kar zakonodaja dopušča in nov razpis ni bil potreben. Tako je Marjan Mihelčič pred enim letom vložil vlogo za prenos koncesije za dimnikarska območja Novo mesto, Mirna Peč in Dolenjske Toplice, ministrstvo pa mu je ugodilo.
Otočani se sprašujejo tudi, ali bodo v letošnjem letu morali dvakrat plačati dimnikarja. Na ministrstvu pravijo, da so za kurilne naprave na plin in olje storitve predvidene enkrat letno. »Za kurilne naprave na trdna goriva pa pravilnik predpisuje bolj pogosto opravljanje storitev (dvakrat v sezoni s presledki najmanj treh mesecev oziroma štirikrat v sezoni s presledki najmanj dveh mesecev za peči do 50 kW moči in z izkoristkom, manjšim od 80 odstotkov).«
V družbi Dimnikar so pojasnili, da so se dejansko preoblikovali iz s. p. v d. o. o., vse ostalo pa ostaja enako. Ko smo jih povprašali, kaj se dogaja na Otočcu, da stranke obiskujejo že drugič letos, so odgovorili, da so na eni strani naselja pohiteli, ker je tisto območje težko obdelati, če je sneg. Stranke, ki jih bodo obiskali še letos, bodo imele opravljen pregled v novi kurilni sezoni, kar pomeni, da tja ne bodo hodili že čez dva ali tri mesece.
Novomeški koncesionar ima na terenu veliko težav. »Če nam stranka dvakrat ne dovoli opraviti dimnikarskih storitev, moramo obvestiti inšpekcijo. Imamo celotne sezname tistih, ki smo jih morali prijaviti, je pa res, da je iz leta v leto bolje.«
Nezadovoljne stranke niso tiho. »Na ministrstvo so se obračali tudi občani občine Novo mesto z vprašanji o cenah dimnikarskih storitev, potrebnosti predpisanih čiščenj, izobrazbi dimnikarjev, zavarovanju v primeru škodnega dogodka, težavah v komunikaciji s tajništvom podjetja,« pravijo na ministrstvu, kjer poudarjajo, da ne morejo odvzeti koncesije na podlagi pritožbe strank, ne da bi pred tem v uradnem postopku ugotovili dejanske kršitve, na njih opozorili koncesionarja in mu postavili rok za odpravo nepravilnosti. Do zdaj je vlada zaradi hujših in ponavljajočih se kršitev koncesijske pogodbe in drugih predpisov odvzela koncesije na desetih dimnikarskih območjih.