SDH podrobnosti o načrtih glede prodaje edinega slovenskega letalskega prevoznika ne razkriva. "Postopek prodaje Adrie Airways je v pripravljalni fazi, njegov začetek je predviden v prvi polovici naslednjega leta. O pričetku postopka bomo javnost obvestili," so zapisali.
Največji lastnik Adrie Airway je država, ki ima v družbi 69,87-odstotni delež. Sledijo ji Družba za upravljanje terjatev bank, na katero je Nova Ljubljanska banka letos prenesla 19,63-odstotni delež, Abanka Vipa (4,74 odstotka), državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (2,08 odstotka), Hypo Alpe Adria Bank (1,81 odstotka), Unicredit banka Slovenija (1,76 odstotka) in še nekaj drugih manjših delničarjev.
Zadnji postopek prodaje Adrie Airways se je končal neuspešno. Začel se je avgusta 2012, ko je nekdanja Agencija za upravljanje kapitalskih naložb RS, ki je zastopala državo, objavila mednarodni poziv za javno zbiranje ponudb za 74,87-odstotni delež v slovenskem letalskem prevozniku. Poleg države so ga prodajale še Nova Ljubljanska banka, Abanka Vipa, Posebna družba za podjetniško svetovanje, Hypo Alpe Adria Bank in Unicredit banka Slovenija.
Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je že večkrat izrazil prepričanje, da lahko preživijo tudi brez strateškega partnerja. Ob julijski odločitvi Evropske komisije, da družba v preteklih letih ni dobila nedovoljene državne pomoči, je ocenil tudi, da je za letalskega prevoznika težko najti kupca. Evropska zakonodaja sicer predvideva, da lahko družba izven EU v letalskem prevozniku iz unije kupi manj kot 50-odstotni delež.
Adria Airways letos beleži rast potnikov, a ga na poti do boljših rezultatov ovira velik pritisk na cene letalskih kart v Evropi, je za STA novembra povedal Anžur, ki ob koncu leta pričakuje rezultat okoli pozitivne ničle. Lani je Adria Airways ustvarila 1,15 milijona evrov dobička iz poslovanja in 2,87 milijona evrov čiste izgube, z njimi pa je potovalo 1.026.802 potnikov.