Slovenija

Pošta Slovenije: kup izgubljenih pošiljk

Žiga Kariž
13. 11. 2014, 16.55
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Ko prek pošte pošiljamo pisma in pakete, se pogosto odločimo, da bomo dali raje kakšen cent več in si s priporočenim pošiljanjem zagotovili, da se bo vedno in v vsakem trenutku vedelo, kje je naša pošiljka. A izkušnja, ki vam jo bomo predstavili, kaže, da se včasih zgodi tudi, da se paketi ne premaknejo nikamor, pisma pa izgubijo.

Arhiv Svet24

Počasi se bliža december, najbolj delovni mesec za naše poštarje. A kot kaže, ima naša pošta težave že ob normalnem obsegu poslovanja in le s strahom lahko pričakujemo prihajajoči mesec.

Arhiv Svet24

Na nas se je obrnila B. P., ki na družbenem omrežju vodi eno izmed skupin, prek katere si starši izmenjujejo rabljena otroška oblačila. Skupina ima okoli 13.000 članov in članic, ki so pri menjavanju in prodaji rabljenih stvari izredno aktivni. Tako je naša bralka s prijateljicami 23. oktobra na glavno pošto v Ljubljani priporočeno oddala okoli 40 paketov. Naslednji dan so jih iz pošte obvestili, da so se paketi razpakirali. Odšle so na pošto, pakete ponovno zapakirale in dodatno zalepile z lepilnim trakom in jih ponovno oddale. A že čez nekaj dni so prejele prve klice naslovnikov, da pošiljke do njih niso nikoli prišle. Ker je bila pošta poslana priporočeno, so želele preveriti, kje so paketi, a jim tega kar tri dni ni uspel pojasniti nihče. Na pošti niso našli ne paketov ne knjige, v katero so bili vpisani. Med tem se je med tistimi, ki bi pakete morali prejeti, razširilo nezaupanje in nejevolja. Na facebooku se je vsul cel val kritik in obtožb. Potem ko je naša bralka posredovala tudi pri poštni inšpektorici, so se paketi končno našli. Še vedno na pošti, kjer so bili oddani, le da so bili v popolnoma razsutem stanju. Pakete so pošiljateljice vzele nazaj, jih ponovno zapakirale in jih te dni ponovno pošiljajo. Prejemniki so seveda nezadovoljni in jeze je veliko, našo bralko pa seveda skrbi tudi njen ugled in ugled skupine na facebooku, ki jo vodi. »Meni te ljudje zaupajo in zdaj zaradi napake pošte izpade, kot da sem jaz poskusila nekoga ogoljufati.«

Ko smo zgodbo želeli preveriti na Pošti Slovenije, nismo prišli daleč. Čeprav smo natančno opisali, kdaj in na kateri pošti naj bi do neljubega dogodka prišlo, nam niso uspeli odgovoriti, zakaj se paketi niso premaknili nikamor. Ker nismo imeli sledilne številke, s katero bi lahko ugotovili, za katero pošiljko gre, in zaradi Zakona o poštnih storitvah, po katerem je do konkretnih informacij v zvezi s pošiljkami zaradi zagotavljanja tajnosti in varnosti poštnih pošiljk upravičen »le« pošiljatelj ali naslovnik pošiljke. A kot so nam razložili, se na podlagi našega opisa na glavni pošti v ljubljanskih Murglah nihče ni spomnil takega dogodka. Upamo, da to ne pomeni, da jih imajo toliko, da ne vedo, za katerega gre.

Če lahko dokažete vrednost pošiljke, vam pošta povrne stroške do 15-kratnika poštnine.

Kot kaže, primer namreč ni osamljen. Na facebook so se namreč vsuli opisi podobnih izkušenj: »Vidim da je govora o pošti ... no jaz sem mogla poslat nekaj v službo in sem poslala priporočeno ... ker pošte po enem mesecu ni bilo sem klicala na pošto, šla z listkom tja … in so mi pač vrnil denar,« pravi eden od zapisov. Drugi pravi takole: »Poslala 10 € v kuverti, poslano priporočeno. Sem bila ziher, da se ne more izgubiti. Ko po enem tednu ni prispelo, sem dala poizvednico. Rezultat: Na pošto kamor je bil poslan paket ni nikoli prišel. Izvedela pa sem, da sem upravičena v primeru, da je bilo v pismu kaj vrednega upravičena do povrnitve stroškov, a največ do 15-kratnika vrednosti poštnine.«

Na pošti sicer trdijo, da pri reševanju reklamacij ukrepajo takoj po prejemu reklamacije in da se pri ugotovljenih nepravilnostih naslovniku tudi opravičijo. A kako naj to povrne izgubljeno zaupanje in porušen javni ugled?