Slovenija

Janša: Ambicije te vlade geografsko ne sežejo dosti dlje od ljubljanske obvoznice

STA/J.P.
18. 9. 2014, 14.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Lista ministrskih kandidatov mandatarja Mira Cerarja, o kateri danes razpravlja DZ, ne more računati na podporo poslancev strank, ki bodo prihodnja štiri leta preživele v opoziciji. V SDS, ZL, NSi in ZaAB so namreč napovedali, da Cerarjeve vladne ekipe - iz sicer različnih razlogov - ne bodo podprli.

Arhiv Svet24

Največja opozicijska stranka SDS vladne ekipe ne bo podprla. Po besedah prvaka SDS Janeza Janše je sicer Cerar danes predstavil nekatere cilje, s katerimi se je mogoče strinjati, predvsem je ključna napoved o restriktivni fiskalni politiki. Ti cilji sicer po Janševih besedah niso nekaj novega in jih je mogoče najti že v programu SDS. V največji opozicijski stranki tako vladi ponujajo roko in bodo podpri vsak ukrep, ki bo šel v tej smeri. A hkrati je Janša prepričan, da si bodo koalicijski partnerji prizadevali, da takšnih sprememb ne bi bilo.

Zaslišanja ministrstvih kandidatov so po Janševih besedah pokazala, da gre pri vladni ekipi za "precej neuigran orkester" in da ni ravno tisto, kar bi Slovenija v tem trenutku potrebovala. "Mislim, da ambicije te vlade geografsko ne sežejo dosti dlje od ljubljanske obvoznice, konceptualno ne dosti dlje od splošnih priporočil iz Bruslja, etično pa do kakšnih dvakrat zaračunanih potnih stroškov," je predlagano vladno ekipo ocenil Janša.

STA, Mediaspeed

Da bodo danes glasovali proti vladi, so napovedali tudi v ZL. Kot je dejal vodja poslanske skupine ZL Luka Mesec, so ljudje na julijskih volitvah volili nove obraze, zato so njihova pričakovanja upravičeno velika. A po njegovem mnenju bodo po današnjem dnevu razočarani, saj nova ministrska ekipa ni pripravljena in ni sposobna na radikalen preobrat, s katerim bi država po razvitosti in družbenem standardu spet začela dohitevati razvitejši zahod.

Prepotrebnega preobrata po besedah Mesca ni pričakovati, saj ministri v slovenski politični prostor ne prinašajo nikakršnih novih konceptov in rešitev, nasprotno bo ta vlada nadaljevala vse ključne projekte in politike, ki so odnesle prejšnje tri vlade. Nadaljevala se bo privatizacija, javne uslužbence mora biti strah za delovna mesta, posegalo se bo v pokojnine in varčevalo pri najšibkejših slojih, v tek se bo spravilo škodljivo fiskalno pravilo, je opozoril Mesec.

Po besedah Ljudmile Novak (NSi) pa Slovenija potrebuje učinkovito vlado ter poštene in odgovorne ljudi. Kot pravi, je mandatar vse to napovedal, v NSi pa zaenkrat verjamejo, da ima resen namen tako politiko tudi uresničevati. Na predstavitvah ministrskih kandidatov so imeli po njenih besedah različne občutke - pri nekaterih so denimo ugotovili, da premalo poznajo svoja področja in imajo premalo političnih izkušenj. "A vendarle jim dajmo priložnost, saj vsak izmed kandidatov lahko postane tudi dober minister," je dejala.

Poslanci NSi sicer ministrske ekipe ne bodo podprli, saj imajo določene pomisleke, predvsem zaradi po njihovem mnenju premalo ambicioznega koalicijskega sporazuma. A potrditvi vladne ekipe tudi ne bodo nasprotovali, pač pa ji dali priložnost, da naredi čim več dobrega za Slovenijo. Novakova je še napovedala, da bo NSi tudi v opoziciji delovala konstruktivno in diaološko.

Vlade danes prav tako ne bodo podprli v ZaAB, saj gre za vlado, v kateri zavezništvo ni vključeno, je pojasnil vodja poslanske skupine Jani Möderndorfer. Vlada ima sicer po njegovih besedah zadostno podporo v parlamentu. Kot poudarja, ljudje od nove vlade pričakujejo rezultate, kot so vzgon gospodarstva, zmanjšanje brezposelnih in konsolidacija javnih financ.

Kot plus nove ministrske ekipe je Möderndorfer omenil sedem ministric. Ob tem pa je vodja poslanske skupine ZaAB omenil tudi nekaj spodrsljajev ministrskih kandidatov na njihovih predstavitvah, in sicer izjavi kandidatke za notranjo ministrico Vesne Györkös Žnidar, ki je dejala, da bi policijo izključila iz sistema plač javnih uslužbencev, in kandidata za infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča, ki je dejal, da drugega železniškega tira ne potrebujemo še nekaj desetletij.