Čemu pripisujete tako hiter vzpon političnega novinca in kako komentirate posamezne politične analitike, ki trdijo, da si ljudje želijo novih obrazov.
Začetno navdušenje se bo hitro ohladilo
Piše: Marko Pavlišič (DL)
Rezultat javnomnenjskih anket o novoustanovljeni stranki SMC spominja na dogajanje ob prejšnjih volitvah, ko je Državljanska lista kot nova stranka tudi visoko kotirala na tovrstnih anketah. Splošno nezadovoljstvo ljudi je ob ekonomski in finančni krizi razumljivo in pričakovano, tako da lahko razumemo željo po novih obrazih. Lahko pa pričakujemo, da se bo začetno navdušenje tudi hitro ohladilo, ko bo postalo jasno, da ne gre za prav veliko novih obrazov, še manj pa za nove ideje.
Slovenija za izhod iz krize ne potrebuje novih idej. Kaj je treba narediti, je jasno praktično vsem strankam in vladi, Evropska komisija pa nam to sporoči dvakrat letno v svojih priporočilih. Slovenija potrebuje v tem trenutku predvsem operativno vlado, ki bo imela pogum predlagati in sprejeti ustrezne ukrepe, ki bodo dali nov zagon gospodarstvu in omogočili nov investicijski cikel. Tega ne smemo več početi z novim državnim zadolževanjem, ampak moramo omogočiti ustrezno poslovno okolje zasebnim investitorjem, domačim in tujim.
V DL menimo, da Slovenija trenutno potrebuje krizno vodenje in ne akademskih razprav. Potrebuje izkušene ljudi, ne le iz politike, ampak predvsem iz gospodarstva, ki so se s potrebami tega srečali tudi v praksi. Vlada RS potrebuje ljudi, ki se zavedajo, da mora javni sektor deliti usodo gospodarstva.
Program Državljanske liste vsebuje 112 ključnih ukrepov za izhod iz krize, s poudarkom na izboljšavah v poslovnem okolju za gospodarstvo. Odločitev vsakega posameznega volivca pa je, ali bo zaupal glas novim in v gospodarstvu neizkušenim kandidatom ali tistim z izkušnjami iz gospodarstva, kot je novi predsednik Državljanske liste Bojan Starman.
SLS je stranka ljudi, ni le eno ime
Piše: Mihael Prevc (SLS)
SLS je stranka ljudi, ni le eno ime. Sestavlja jo mreža sposobnih posameznikov, izkušenih obrazov, ki z delom v svojih lokalnih okoljih in na državni ravni kažejo, da jih niso le lepe besede. Svoje ideje v realnem življenju tudi operativno izpeljejo in dosežejo konkretne učinke, ki ugodno vplivajo na družbo, regionalni in gospodarski razvoj. Primer izkušenega politika je predsednik SLS Franc Bogovič, ki je svojo politično pot začel že leta 1988. Bil je predsednik krajevne skupnosti, trikrat zapored izvoljen za župana Občine Krško in je v svojih mandatih pokazal, da zna delati, zna narediti. Dvakrat zapored je bil izvoljen za poslanca DZ RS, bil je minister za kmetijstvo in okolje, pred kratkim pa je dobil zaupanje državljanov za mesto slovenskega poslanca v Evropskem parlamentu.
Kaj nastane, ko v politiko pridejo tako imenovani novi obrazi, brez vsakršnih političnih izkušenj, so pokazale že prejšnje predčasne državnozborske volitve: danes je ena od strank razklana na pol in je vrgla lastno vlado, v drugi je odstopil predsednik. Države novi obrazi v tem mandatu žal niso rešili, le poglobili so krizo. Očitno pa je javnost tudi po tem razočaranju tako lačna novega upanja, da en nov politični obraz le na osnovi lepih besed vnaprej nadgradi z bianco podporo, čeprav ni jasno, kakšno ekipo ima in kdo so pravi obrazi za njim. Tako je relevantno vprašanje, kaj si ljudje v Sloveniji bolj želimo: dejanske spremembe na bolje in s tem voditelje, ki bodo to sposobni operativno izvesti, ali zgolj le psihološki občutek novega upanja z novim obrazom.
Z drugimi besedami: še tako vrhunski politični marketing in inženiring, ki volivcem ponudita »produkt« novega obraza, žal ne bosta sama od sebe rešila države iz krize. Da to drži, sta že dokazala leta 2011 na volitvah nova obraza: Zoran Jankovič in dr. Gregor Virant. Prav je, da se iz teh izkušenj državljanke in državljani kaj naučimo.