Slovenija

Raziskava: Slovenci naklonjeni domačim blagovnim znamkam

STA
21. 4. 2014, 10.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Slovenski kupci so naklonjeni domačim blagovnim znamkam, ki imajo po njihovem mnenju ugodnejše razmerje med ceno in kakovostjo, je pokazala mednarodna raziskava Best Buy Award. Ta je pokazala, da so slovenske blagovne znamke cenjene tudi na trgih nekdanje Jugoslavije, so sporočili izvajalci raziskave.

Po podatkih raziskave za obdobje 2013/2014 so se slovenski potrošniki za slovensko blagovno znamko odločili v 109 od skupno 192 različnih tržnih kategorij.

Raziskava, ki poteka pod okriljem švicarske raziskovalne hiše Icertias, se osredotoča na izdelke in storitve, ki na posameznem trgu potrošnikom nudi najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Potekala je v dveh delih, januarja lani v 56 kategorijah in septembra v dodatnih 136 kategorijah, potrošniki pa so lahko izbirali med podjetji, organizacijami, znamkami, izdelki in storitvami.

V kategoriji bele tehnike je zmagalo Gorenje, v kategoriji sokov Fructal, v prehrambeni kategoriji Žito, v kategoriji paštet Argeta, na vrhu kategorije otroške obutve je Ciciban, med notranjimi zidnim barvami Jub, v kategoriji jedilnih olj pa Gea.

V glavni kategoriji raziskave, v kateri so vprašani navedli le eno domače ali tuje podjetje, izdelek ali storitev, ki po njihovem mnenju najbolje odraža razmerje med ceno in kakovostjo v Sloveniji, je najboljši rezultat doseglo velenjsko Gorenje. Z majhnim zaostankom mu sledijo Hofer, Mercator, Spar, Lidl, Krka, Droga Kolinska , Ljubljanske mlekarne, Petrol, Fructal, Lek itd.

Zmaga slovenskih znamk je še posebej opazna pri raziskavah, v kateri je bila anketirana splošna spletna populacija v Sloveniji. V teh je od skupaj 105 kategorij prvo mesto slovenskim znamkam pripadlo v 70 kategorijah. Le v raziskavi, v kateri so bili za mnenje vprašani strokovnjaki iz točno določenih panog, je videti prevlado tujih blagovnih znamk. Od skupno 87 kategorij so slovenske znamke v tem primeru zmagale v 39.

Po mnenju slovenskih potrošnikov ima sicer med tujimi blagovnimi znamkami najboljše razmerje med ceno in kakovostjo Hofer, ko gre za trgovsko verigo, Dr. Oetker med praški za pudinge) in Buderus v kategoriji sistemi in proizvodi za gretje.

Slovenska podjetja in blagovne znamke so ob tem priljubljene tudi na trgih nekdanje skupne države. Prvo mesto v svojih kategorijah so tako v raziskavah na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Srbiji med drugimi prejeli Gorenje, Zlato polje in Dormeo.

Prvouvrščeni po posameznih kategorijah prejmejo certifikat Best Buy Award, ki je veljaven dve leti. Naslednja raziskava in certificiranje bo v začetku leta 2015.

Estrada