Spoštovanim članom in članicama upravnega odbora Društva slovenskih pisateljev, ki ocenjujejo izbor g. Borisa Štefaneca za predsednika KPK kot škandalozen zaradi »strankarske okuženosti«, pojasnjujem, da bi bila zavrnitev njegove primernosti zaradi dejstva, da je ali je bil član stranke, absolutno nesprejemljiva. Zakon ne prepoveduje opravljanja te funkcije zaradi članstva v stranki. Poleg tega je gospod Štefanec pred podpisom mojega ukaza iz stranke tudi izstopil.
V bistvu bi se torej odločil zavrniti njegovo primernost zaradi (nekdanjega) članstva v stranki, s tem pa bi postavil merilo, ki bi ga lahko kdo prepoznal kot lustracijo. To bi bilo skrajno nevarno, ne samo za ustavnost in zakonitost tega postopka, temveč tudi za odločanje v prihodnjih podobnih primerih. Sprejemam odgovornost za imenovanje gospoda Štefaneca na položaj predsednika Komisije za preprečevanje korupcije, nikakor pa nisem pripravljen sprejeti odgovornosti, da njega ali kogarkoli drugega na ta položaj ne bi imenoval zaradi (bivšega) članstva v stranki, če tega pogoja ne zahteva zakon. Gospod Štefanec mi je zagotovil, da ni nobenih osebnih ali drugih okoliščin, zaradi katerih ne bi mogel brez težav in popolnoma nepristransko opravljati svoje funkcije.
Gospod Boris Štefanec je bil po dveh razpisnih krogih edini kandidat, ki ga je predlagala izbirna komisija. Kot sem dejal na novinarski konferenci, so člani izbirne komisije že morali presoditi, da je kandidat primeren, če so mi kot primernega za predsednika Komisije za preprečevanje korupcije predlagali samo njega. Kot predsednik republike mimo predlogov izbirne komisije nisem smel predlagati članov senata. Ker je bil po dveh krogih prepoznan kot edini primeren kandidat za predsednika Komisije za preprečevanje korupcije, o katerem sem odločal lahko, sem na koncu to odločitev sprejel, ter na tiskovni konferenci dejal, da »ima on in celoten senat vso mojo podporo«.
V kratkem času od začetka mandata sem bil dolžan osemkrat izvršiti svojo pristojnost glede predlaganja kandidatk in kandidatov na pomembne položaje v državi. V sedmih primerih, tudi zelo zahtevnih, od izvolitve varuhinje človekovih pravic preko guvernerja Banke Slovenije do predsednika Računskega sodišča sem uspel skupaj z ostalimi deležniki izpeljati brez problemov. V osmem primeru ti problemi so, skušal jih bom rešiti po svojih najboljših močeh.