Na MOL so predvsem v zadnjem času opazili, da se 60. člen poslovnika mestnega sveta zlorablja tako, da se mestna svetnica ali svetnik pred začetkom seje le podpiše na listo navzočnosti, nato pa ni navzoč na celotni seji niti pri razpravi oz. glasovanju. Kot piše v gradivu za sejo, navedeno ravnanje ni v skladu s samim smislom izplačevanja sejnin, saj naj bi bil do sejnine upravičen le tisti, ki se seje aktivno udeleži. Predlog sprememb pravilnika tako med drugim predvideva, da se članu mestnega sveta mesečno obračuna sejnina za posamezni mesec glede na udeležbo na sejah mestnega sveta in njegovih delovnih teles.
Sejnina za udeležbo svetnika na seji mestnega sveta naj bi po novem znašala 6,5 odstotka plače župana, pod pogojem, da je svetnik navzoč najmanj pri polovici glasovanj o točkah sprejetega dnevnega reda. Smiselno enako je urejeno tudi v primeru, če se seja mestnega sveta ne zaključi na enem zasedanju. V obeh primerih bodo upoštevali pravico do napovedane obstrukcije celotnega svetniškega kluba oz. samostojnega svetnika. Do zdaj je pravilnik določal, da mesečno izplačilo ne sme presegati 7,5 odstotka plače župana, morebitni presežek pa se prenese v naslednji mesec.
Predlog sprememb in dopolnitev pravilnika o zagotavljanju pogojev in sredstev za delo svetniških klubov in samostojnih svetnikov pa med drugim sledi priporočilom nadzornega sveta MOL za realnejše načrtovanje proračunske porabe, kjer bi dodeljena kvota predstavljala le najvišjo možno porabo. Prav tako je nadzorni odbor priporočil bolj natančne opredelitve, kdaj so posamezni izdatki svetniških klubov in samostojnih svetnikov skladni s pravilnikom.
Glede administrativno-tehnične in tudi strokovne pomoči predlagana rešitev omogoča dodatno strokovno delo le v primerih, ko strokovna pomoč presega pomoč, opredeljeno v prvem in drugem odstavku 13. člena pravilnika. Dodatna varovalka za zagotavljanje vsebinsko kakovostne pomoči pa je predpogoj, da dodatna strokovna pomoč izkazuje verjetnost, da bo namen svetovanja izboljšal kakovost dela svetniškega kluba oziroma samostojnega svetnika.
Nadzorni odbor je prav tako priporočil, naj ustrezno opredelijo namen reprezentance in da kot kriterij upoštevajo pravilnik in kriterije, ki jih upošteva davčna inšpekcija pri priznavanju stroškov reprezentance kot neobdavčene stroške. Predlagana sprememba tako natančneje razčleni pojem reprezentančnih stroškov v stroške za protokolarne pogostitve, srečanja članic in članov svetniških klubov ter drugih priznanih odhodkov, določenih v zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb.
S spremembami pravilnika določajo zgornjo mejo finančnih sredstev za reprezentanco. Glede na podatke o porabi reprezentančnih sredstev v razmerju do dodeljenih sredstev v preteklih letih, ki se gibljejo od 18,41 odstotka v letu 2010 in 15,08 odstotka v letu 2011 do 17,36 odstotka v letu 2012, predlagatelji menijo, da kvota v višini 20 odstotkov omogoča doseganje namena reprezentance.
Poleg tega s spremembami predlagajo nov 8.a člen, s katerim bi določili, da morajo svetniški klubi oziroma samostojni svetniki iz lastnih sredstev, ki jih dobijo za svoje delovanje, nabaviti prenosne ali tablične računalnike.
Ljubljanski svetniki naj bi po novem dobili plačilo za udeležbo na seji in vsaj polovici glasovanj
Ljubljanski mestni svetniki bodo na januarski seji obravnavali tudi spremembe pravilnika o zagotavljanju sredstev za delo svetniških klubov ter pravilnika o plačah in plačilih za opravljanje funkcije funkcionarjev na Mestni občini Ljubljana (MOL). Med drugim naj bi svetniki dobili po novem plačilo za udeležbo na seji in vsaj polovici glasovanj.