Vlada je uredbo o državnem prostorskem načrtu za avtocestni odsek, ki je pogoj za začetek postopkov v zvezi z njegovo izgradnjo, sprejela konec septembra 2010.
Prva naloga za Družbo za avtoceste v RS (Dars) na podlagi te uredbe je bila pridobitev projektno-tehnične dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja.
Maja 2011 je Evropska komisija Sloveniji za projekt pridobitve gradbenega dovoljenja za preostali neizgrajeni odsek t.i. pyhrnske avtoceste dodelila tudi sredstva EU, in sicer dobra dva milijona evrov. Približno dva milijona evrov preostalih sredstev pa krije Dars.
Projekt je bil že izdelan, priprava projektno-tehnične dokumentacije za izvedbo del pa je razdeljena na tri etape: A, B in C. Etapa A pokriva odsek od Dražencev do priključka Podlehnik, etapa B od priključka Podlehnik do mejnega prehoda Gruškovje, etapa C pa vsebuje obvoze in vzporedno regionalno cesto. Letos bodo po pojasnilih Darsa dokončani projekti za etapo A, ostalo pa do konca septembra 2014.
Dars je ob tem že sklenil tudi pogodbe s cenilci zemljišč, geodeti in odkupovalci zemljišč ter objektov, ki so predvideni za rušenje.
Trenutno je v teku priprava cenitev objektov, pripravljene so vzorčne cenitve in ogledi 21 objektov na terenu. Zemljišča za 1. etapo gradnje naj bi predvidoma pridobili do konca februarja prihodnje leto, ostala pa predvidoma do konca 2014.
Na podlagi tekočega stanja na terenu in v luči zahteve računskega sodišča, da Dars z objavo razpisa v uradnem listu ne more začeti pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja, je začetek gradnje prve etape avtocestnega odseka, če ne bo zapletov pri izbiri izvajalca del, predviden jeseni 2014, zaključek pa v začetku leta 2016.
Gradnja druge in tretje etape bi se po navedbah Darsa lahko začela jeseni 2015. Dokončanje vseh del na avtocestnem odseku pa je v primeru optimalnega poteka načrtovanih aktivnosti predvideno do konca leta 2017.
Ocenjena investicijska vrednost 13 kilometrov dolgega avtocestnega odseka, skupaj z vzporedno regionalno cesto in obvozi, znaša 195 milijonov evrov. Na odseku se načrtuje tudi izgradnja počivališča Podlehnik na obeh straneh avtoceste.
Za izgradnjo odseka Draženci - Gruškovje se načrtuje, da bo Slovenija v Bruselj posredovala vlogo za pridobitev kohezijskih sredstev, izkoristila pa naj bi se tudi finančna orodja Evropske investicijske banke.
Na koncu avtoceste pri razcepu Draženci ob poletnih koncih tedna redno nastajajo dolgi zastoji, saj je ta avtocestna povezava glavna prometna žila do hrvaške obale za turiste iz Poljske, Češke, Slovaške in vzhodne Avstrije.
Na Darsu pričakujejo, da bodo tudi po izgradnji manjkajočega odseka podravske avtoceste ob koncih tedna med turistično sezono v smeri Hrvaške nastajali zastoji, in to vse dokler ne bo na hrvaški meji vzpostavljen schengenski režim.
Bodo jeseni 2014 začeli graditi nov avtocestni odsek?
Priprave na gradnjo avtocestnega odseka Draženci - Gruškovje še tečejo, do začetka gradbenih dela za dograditev v turistični sezoni zelo obremenjene podravske avtoceste pa bi v najboljšem primeru lahko prišlo jeseni prihodnje leto, so za STA ocenili na Darsu. Avtocestni odsek bi ob optimalnem poteku aktivnosti lahko izgradili do jeseni 2017.