Tako je pokazala raziskava MasterIndex, ki je bila v Sloveniji izvedena že peto leto zapored. Vse več Slovencev se poslužuje spletnega nakupovanja, ravno tako pa se širi zanimanje za mobilno plačevanje.
Poletje je že v polnem zagonu in tudi letos se bo skoraj polovica Slovencev odpravila na dopustovanje na Hrvaškem. Večina teh, ki bo poletje preživela na obali najnovejše članice Evropske unije, bo bivala v zasebni namestitvi, priljubljeni pa ostajajo tudi turistični kampi, kamor se bo odpravila petina vprašanih.
Na Hrvaškem s kartico poravnajo vsak četrti nakup, v ostalih državah pa vsak peti
Čeprav veliko Slovencev kupi tujo valuto še pred odhodom v tujino, se je v zadnjih treh letih za kar deset odstotkov povečal tudi delež tistih, ki s seboj vzamejo zgolj kartice. Z njimi poravnajo v povprečju vsak peti nakup, na Hrvaškem pa vsak četrti. Kartice na Hrvaškem najpogosteje uporabljajo na bencinskih črpalkah, za nakup hrane in pijače, vse večkrat pa s karticami poravnajo tudi nastanitev ter storitve lokalov in restavracij. Kot glavne prednosti brezgotovinskega plačevanja v tujini Slovenci navajajo široko sprejetost kartic na prodajnih mestih in dobro zaščito pred zlorabo. Raziskava je pokazala tudi, da uporabniki kartic dobro vejo, kaj storiti v primeru izgube ali kraje kartice in imajo na varnem mestu shranjeno tudi številko za njen preklic.
Že skoraj polovica jih na prodajnih mestih daje prednost kartici
Večina Slovencev vsaj enkrat na teden kartice uporablja tudi doma, v zadnjih dveh letih pa se je nekoliko povečal tudi delež tistih, ki se brezgotovinskega plačevanja poslužujejo vsak dan. Raziskava MasterIndex je pokazala tudi, da skoraj polovica Slovencev na prodajnih mestih raje plačuje s kartico, sicer pa jo – tako kot v tujini – najpogosteje uporabljajo za nakup vsakodnevnih potrebščin in goriva. Čeprav zase trdijo, da v zadnjih letih svojih plačilnih navad niso spremenili, rezultati kažejo, da v zadnjih letih pogosteje poravnajo s kartico tudi manjše zneske do vrednosti 5 evrov.
Zaupanje v spletno nakupovanje narašča
Raziskava MasterIndex je pokazala tudi, da se je v zadnjih treh letih zaupanje v varnost spletnega nakupovanja povečalo. Danes tako skoraj tri četrtine Slovencev menijo, da je nakupovanje na spletu varno, kar se kaže tudi v številu opravljenih nakupov. Večina sodelujočih je odgovorila, da je v preteklosti že opravila spletni nakup, dve tretjini pa sta nakup opravili v zadnjih treh mesecih. Slovenci na spletu najraje nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah, najpogosteje pa kupujejo elektronsko opremo, obleko, obutev, modne dodatke in storitve turističnih agencij. Slovenci še vedno najraje plačujejo po povzetju z gotovino, čeprav se je v zadnjih dveh letih ta delež nekoliko zmanjšal na račun večje priljubljenosti elektronskih oblik plačevanja.
Vse bolj se poslužujejo tudi mobilnega plačevanja
Mobilne naprave so danes veliko več kot le sredstvo za telefonske pogovore. To je pokazala tudi raziskava, na podlagi katere je bilo ugotovljeno, da naj bi več kot polovica Slovencev telefone uporabljala za brskanje po spletu, tretjina pa za komunikacijo na družbenih omrežjih. Poleg tega pa mobilne naprave postajajo tudi vse bolj priljubljeno sredstvo plačevanja. Tako naj bi več kot tretjina anketirancev v preteklosti nakup že poravnala z mobilnim telefonom, desetina pa naj bi to redno počela predvsem na javnih prevozih, v trgovinah ter za nakup vstopnic kulturnih in športnih prireditev. Tretjina bi si želela uporabljati aplikacijo za mobilno plačevanje, ki bi jim omogočila varnejše in preprostejše plačevanje ter spremljanje stroškov.
Pri vodenju stroškov si pomagajo z mesečnimi kartičnimi izpiski
Pri vodenju stroškov si večina pomaga z mesečnimi kartičnimi izpiski, dobra četrtina pa si stroške sproti zapisuje. Kljub temu da na trgu obstaja že veliko aplikacij za vodenje osebnih financ, se jih v Sloveniji poslužuje le dobra desetina, večina pa svoje stroške vodi s pomočjo tabel, ki jih naredijo sami. Večina Slovencev informacije o upravljanju z osebnimi financami poišče na spletu, petina pa se jih po nasvet obrne na bančne uslužbence ali neodvisne finančne strokovnjake. Kljub temu da tri četrtine Slovencev menijo, da znajo dobro razporejati svoj denar, jih slaba tretjina meni, da bi potrebovali dodatno finančno izobraževanje, desetina pa je se je v preteklosti že udeležila takšnega izobraževanja.
Petina jih meni, da se bo finančna situacija v naslednjem letu dni izboljšala
Več kot tretjina Slovencev ocenjuje, da se je stanje v njihovem gospodinjstvu poslabšalo, vendar pa jih istočasno petina meni, da se bo situacija v naslednjem letu izboljšala. Tretjina jih ravno tako uspe privarčevati nekaj denarja, enak delež pa ima ravno toliko finančnih sredstev, da zadovolji tekoče potrebe. Ne glede na trenutno finančno situacijo pa jih skoraj dve petini ocenjujeta, da je sedaj dober trenutek za večje nakupe.
O raziskavi MasterIndex
MasterIndex je obsežna mednarodna raziskava družbe MasterCard Europe, ki je bila junija v sodelovanju z raziskovalno agencijo Mediana že peto leto zapored izvedena v Sloveniji. Raziskava je bila izvedena s sistemom CAWI, računalniško podprtim internetnim anketiranjem, na reprezentativni skupini več kot 1000 imetnikov kartic. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalnih navad potrošnikov, se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance in opredeliti vpliv svetovnega gospodarskega nazadovanja.