Začeli bodo z Ljubljano in Mariborom, kasneje bodo na vrsti druga večja mesta, če pa bo ostal čas, pa bodo pokrili še manjša mesta ob obali in druge turistične točke.
Koliko časa bodo Googlovi avtomobili v Sloveniji izvajali fotografiranje?
Računamo, da bomo za fotografiranje porabili največ tri mesece, je pa veliko odvisno od vremenskih razmer, ki so lahko nepredvidljive. Ravno pred kratkim smo začeli fotografirati nekje drugje, potem pa se je vreme poslabšalo in je deževalo štiri tedne, tako da smo morali fotografiranje prestaviti. Ampak v Sloveniji je napoved lepa in prepričani smo, da lahko Slovenijo pokrijemo to poletje.
Torej vedno poskušate ujeti lepo vreme?
Nismo marketinška agencija, vseeno pa se trudimo, da dobimo lepe fotografije. Če imaš na kameri kapljice, se seveda ne vidi kaj dosti, zato se vedno potrudimo, da fotografiramo ob jasnem vremenu.
Kaj točno boste fotografirali? V sporočilu za javnost ste zapisali, da boste najprej posneli večja mesta, nato pa manjša?
Radi bi pokrili celotno Slovenijo, seveda pa le po javnih cestah. V bistvu se tu postavlja vprašanje, kaj je vloga storitve Street View, zakaj to sploh počnemo. Gre za dva scenarija rabe: prvi je, da s pomočjo fotografij izboljšamo naše zemljevide, drugi pa je, da lahko uporabniki vidijo dejanske posnetke ulic, kar je zelo uporabna zadeva. V mestih so za turiste na primer zelo zanimiva ožja mestna jedra ali pa obala in narava, kjer ima Slovenija marsikaj za pokazati.
Torej v tem trenutku še nimate točnega načrta za fotografiranje?
Začeli bomo z Ljubljano in Mariborom in nato nadaljevali z ostalimi večjimi mesti, nato pa bomo pokrili še glavne ceste med njimi. To bo naša osnovna zbirka fotografij. Če nam bo po tem še ostal čas, bomo prevozili še manjša mesta ob obali, turistične točke in druga zanimiva območja na poti.
Kdaj lahko pričakujemo, da bodo fotografije objavljene na spletu?
Fotografije na splošno objavimo v nekaj mesecih po zaključku fotografiranja, tako da lahko rečem, da nekje v začetku leta 2014, morda pa tudi še pred koncem letošnjega leta.
Koliko Googlovih avtomobilov lahko pričakujemo v Sloveniji?
Številka je majhna, gre le za nekaj avtomobilov, ne morem pa izdati konkretne številke. Na spletni strani bomo objavili plane fotografiranja, tako da bo javnost precej dobro obveščena o lokacijah fotografiranja.
Kako podrobne informacije o snemanju boste objavili? Bo uporabnik lahko na primer vedel, kdaj se bo mimo njegove hiše peljal Googlov avto?
Ne, objavili bomo samo to, v katerem mestu bomo izvajali fotografiranje. To je iz dveh razlogov - zaradi nepredvidljivosti vremena in pa tudi zaradi možnih odzivov ljudi, ki bi lahko fotografiranje izkoristili v politične ali pa tržne namene. Ulice želimo prikazati takšne, kot so.
Lahko poveste, kdo je Googlov podizvajalec za fotografiranje v Sloveniji? V registru zbirk osebnih podatkov je navedeno slovensko podjetje Therus.
Gre za notranjo strukturo organizacije in ne vidim razloga, zakaj bi te informacije delili z javnostjo.
Pogajanja z informacijsko pooblaščenko so trajala kar nekaj časa, v bistvu dve ali tri leta. Kako boste zagotovili, da bo fotografiranje v skladu s slovensko zakonodajo?
Ne bi ravno rekel, da so pogajanja trajala dve ali tri leta. Pri vsaki državi gre za proces, v sklopu katerega pred fotografiranjem preučimo tamkajšnjo zakonodajo, nato pa se začnejo pogovori z informacijskim pooblaščencem. To smo naredili tudi v Sloveniji. Street View je povsem v skladu z zakonodajo, na tem področju v Sloveniji ni prav veliko pravil. Šlo je za povsem normalen postopek, ki ponavadi traja eno do dve leti.
Kaj so tisti ključni ukrepi, s katerimi boste zagotovili skladnost s slovensko zakonodajo?
Ključno je, da pred objavo na spletu zameglimo obraze in številke registrskih tablic. Na ta način odstranimo informacije, s katerimi bi bilo posameznika moč prepoznati. Poleg tega pa lahko uporabniki zahtevajo tudi dodatno zamegljevanje - na primer zameglitev celotnega telesa. Na vsaki sliki je namreč gumb 'prijavi napako'. Sicer pa dobimo zelo malo takšnih zahtevkov. Mislim, da so ljudje spoznali, da gre zgolj za fotografije z javnih ulic, ena fotografija na vsakih nekaj metrov. Gre za precej naravne informacije.
Boste obraze in številke registrskih tablic zameglili, preden fotografije zapustijo Slovenijo?
Ne, to naredimo kasneje v postopku, saj je to mogoče le takrat, ko so fotografije že sestavljene. V avtomobilih se fotografije shranjuje zgolj v binarni kodi. Dejanske fotografije nastanejo šele v našem podatkovnem centru, ki pa se nahaja izven Slovenije.
V luči afere prisluškovanja evropskim državljanom s strani ZDA obstajajo pomisleki, da bi lahko ameriške oblasti prišle do nezamegljenih fotografij. Je to mogoče?
Nisem prerok in ne morem govoriti o tem, kaj je mogoče in kaj ni, prav tako pa tudi ne vem vsega, kar počnejo tajne organizacije, tako v ZDA kot tudi drugje. Lahko zgolj ponovim to, kar je povedal naš glavni izvršni direktor Larry Page, in sicer da podatke oblastem predamo le v primeru specifičnega zahtevka, ki morda biti v skladu z zakonodajo. Glede aplikacije Street View sicer ne vem, zakaj bi koga zanimala, saj gre zgolj za fotografije.
Če podatki niso zamegljeni, je mogoče prepoznati obraze ...
Kaj pa bi iskali? Če na primer pogledaš neko lokacijo v Ljubljani, imaš tam naključno zbirko ljudi. To lahko naredi vsak s fotoaparatom. Zato ne razumem, zakaj bi bile te naključne fotografije zanimive za kogarkoli. Takega primera še ni bilo. V vsakem primeru pa se podatki iz avtomobilov sestavijo šele v našem podatkovnem centru. Tam tudi zameglimo obraze in registrske tablice, tako da na fotografijah ne ostane nobena informacija, ki bi bila relevantna z vidika zasebnosti. Tudi če bi nekdo pridobil dostop do fotografij, bi bile že prepisane in ne bi videl obrazov.
Bomo z aplikacijo Street View v Sloveniji dobili tudi druge funkcije, ki so že na voljo v tujini, na primer avtomobilska navigacija z Googlovimi zemljevidi in pa 3D-makete mest, notranjosti določenih zgradb in podobno?
Glede navigacije vam na vprašanje ne morem odgovoriti, ker sem zadolžen zgolj za aplikacijo Street View. O 3D-maketah in notranjosti določenih zgradb pa bomo morda razmislil kasneje. Začnimo na začetku in najprej zberimo fotografije mest. Želimo pa si, da bi v sklopu Googlovega projekta posebnih zbirk zbrali tudi fotografije iz notranjosti muzejev in drugih turističnih zanimivosti v Sloveniji. Je pa to odvisno od sredstev, ki bodo na voljo.
Kaj bo vaša naslednja destinacija, ko končate s fotografiranjem Slovenije?
Čisto po pravici lahko povem, da ne vem. Pogovarjamo se z mnogo državami - včasih gredo pogovori hitreje, včasih počasneje.