Nova pravna podlaga za izmenjavo omenjenih podatkov je potrebna, ker je Sodišče EU maja lani odločilo, da obstoječa ne ustreza in jo je treba popraviti. Nova zakonodaja bo v veljavo stopila maja letos, pred tem jo mora potrditi še Svet, a to je le formalnost.
Poleg tega obstoječa direktiva ne velja za Veliko Britanijo, Irsko in Dansko, medtem ko bodo morale novo prenesti v svoje nacionalne zakonodaje in uveljaviti v roku dveh let.
Konkretno gre za izmenjavo podatkov o lastnikih vozil med policijami držav članic EU v primeru kaznivih prometnih deliktov, kot so prehitra vožnja, vožnja brez varnostnega pasu, z mobitelom v roki, čez rdečo luč, pod vplivom alkohola ali mamil ter neupravičena uporaba nasprotnega voznega pasu.
Evropski poslanec Franc Bogovič je omenjeno poročilo, ki je bilo v sredo z veliko večino potrjeno na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta v Strasbourgu, podprl, saj gre po njegovem za pomemben korak k izboljšanju varnosti na evropskih cestah in zmanjšanju števila smrtnih žrtev.
"Nikoli ni prijetno, ko nas v nabiralniku pričaka sporočilo policije o storjenem prometnem prekršku, za katerega se morda niti nismo zavedali, da smo ga naredili. To nas opomni, da smo v prihodnje bolj pazljivi. S tem namreč poskrbimo za varnost sebe in drugih," je ob tem zapisal Bogovič.
Kot je še opozoril, se ljudje na cestah v tujini žal mnogokrat obnašamo drugače, saj je verjetnost za prejetje obvestila o prekršku manjša kot v domači državi. Zato je popolna izmenjava informacij med državami članicami EU o prometnih prekrških z vidika varnosti ključna.