Zaradi naleta štirih tovornih vozil je zagorelo v predoru Vodole, je potrdil Janko Zrnko, pomočnik načelnika PPP Maribor, ki pa o vzroku za nesrečo še ni želel ugibati. »Preiskava in zbiranje obvestil še poteka, je pa nastala ogromna gmotna škoda, ena oseba je bila lahko telesno poškodovana,« je dejal. Pri Darsu so pozneje prek Twitterja sporočili, da na območju prometne nesreče poteka čiščenje cestišča in odvoz poškodovanih vozil. Po prvem pregledu ugotavljajo, da je uničena elektroinštalacijska oprema, poškodbe so tudi na betonskem oboku in na prometni opremi. Zaradi zagotovitve varnosti uporabnikov bo pokriti vkop Malečnik v smeri A do nadaljnjega zaprt. Promet bo preusmerjen na drugo polovico avtoceste in bo potekal dvosmerno. Uporabnike prosijo za strpnost in razumevanje.
Ob naletu so se vnela tri tovorna vozila, eno je prevažalo blago, drugo avtomobile, tretje vozilo pa je bila cisterna s kalcijevim karbonatom, je povedal Primož Osojnik, poveljnik Gasilske brigade Maribor.
Dars je že objavil posnetek nesreče:
Ob nesreči so takoj aktivirali gasilsko brigado in 11 gasilskih društev, skupaj okoli 120 gasilcev s 33 vozili, poleg njih pa še nujno medicinsko pomoč, policijo, civilno zaščito, mobilni ekološki laboratorij in službo za odvoz nevarnih snovi.
Tavali v dimu in iskali ujete
Drago Žibek, vodja gasilske intervencije, je dejal, da se je steber dima videl že 12 kilometrov stran, največja težava pa je bila v tem, da praktično niso imeli informacij, kaj se dogaja v tunelu – videonadzorne kamere je najprej zakril dim, nato pa je oprema v požaru zgorela. »Vozila so gorela kakih sto metrov v notranjosti, celotna vstopna odprtina je bila v plamenu, kadilo se je tako iz uvoza kot izvoza, tako da smo gasilci pokrivali oba dela, ena ekipa je začela pri uvozu, druga pri izvozu.« Prav tako na začetku intervencije še niso vedeli, koliko ljudi je morda še ujetih v tunelu, zato se je z reševanjem še toliko bolj mudilo. Na srečo so se vsi vozniki iz predora rešili že sami, samo eden je, kot že rečeno, utrpel lažje poškodbe.
Razmere v predoru so bile zelo nevarne. »V svoji tridesetletni karieri je bila to ena najbolj zahtevnih intervencij,« je priznal Žibek in pojasnil, da je bil požar zelo obsežen in kaloričen, toplotna obremenitev je bila ogromna zaradi veliko vnetljivih materialov. »Bilo je preko tisoč stopinj Celzija, zaradi česar se je začel rušiti strop tunela, kar je predstavljalo še dodatno nevarnost za gasilce.« Na srečo tudi med reševalci ni bil nihče poškodovan.
Škoda ogromna, predor do nadaljnjega zaprt
Gmotna škoda je ogromna, predor potrebuje pošteno sanacijo, zaradi česar bo do nadaljnjega ostal zaprt, so potrdili na Darsu. Močno je poškodovan betonski obok, uničena je prometna signalizacija, razsvetljava, videonadzor … Bolj natančne ocene o škodi bo pokazala preiskava, kako dolga bo sanacija, pa je trenutno težko napovedati. Promet na tem delu mariborske obvoznice je preusmerjen na drugo stran avtoceste, kjer poteka izmenično, torej po enem pasu v vsako smer. Dars opozarja, da zato lahko pričakujemo dodatne zastoje, sploh ker se je začela turistična sezona, zato voznikom svetujejo, naj spremljajo situacijo na cestah.
Reševalni pas rešuje življenja
Na tiskovni konferenci so še pojasnili, da razlitje kalcijevega karbonata ne predstavlja nobene nevarnosti ne za ljudi ne za okolje, saj ne gre za nevarno snov. Civilna zaščita je pohvalila kakovosten odziv vseh ekip za reševanje in tudi odlično sodelovanje med njimi, na Darsu pa voznike na avtocesti, ki so ob koloni ustvarili reševalni pas, da so intervencijske ekipe lahko hitro prišle do kraja nesreče. Vozila, ujeta v koloni, so policisti rešili tako, da so zaprli del avtoceste, da so lahko z vožnjo v nasprotno smer zapustili avtocesto pri prvem izvozu.