Črna kronika

Mala terasa sredi Ljubljane

T.P.
25. 6. 2020, 08.30
Deli članek:

V Klubu Cankarjevega doma bodo vsak torek, sredo in četrtek od 30. junija do 23. julija potekali poletni večeri, na katerih bodo ljubiteljem kulture postregli z glasbo, gledališčem, kabaretom in vsem vmes. Dogodki se bodo začeli ob 21. uri.

pocket theater
Eno balado, prosim!: Urška Centa in Zvezdana Novakovič

Torek, 30. junija
Teo Collori in Mario Babojelić

Teo Collori, kitara
Mario Babojelić, kitara

Teo Collori in Mario Babojelič sta bila sošolca na celovškem konservatoriju. Sodelujeta že deset let. Njun repertoar sestavljajo avtorske pesmi in priredbe poznanih pop skladb iz zakladnice balkanskih pop uspešnic, ki doslej še niso bile zaigrane na akustični kitari.

Sreda, 1. julija
Bojan Gorišek, klavir

Organizator
Bojan Gorišek

Program:
Arvo Pärt, Za Alino
Philip Glass, Metamorfoza II; Wichita Vortex Sutra; Etude, izbor

Bojan Gorišek (1962) je diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Aciju Bertonclju. Izpopolnjeval se je pri Herbertu Hencku v Kölnu. Sodeloval je z različnimi dirigenti, skladatelji in izvajalci (Luciano Berio, Vinko Globokar, Henri Dutilleux, George Crumb, Jane Manning, Irena Grafenauer, John-Edward Kelly, David Harman, Walter Proost, Les Percussions de Strasbourg, Zagrebški kvartet saksofonov …). Koncertiral je po vsej Evropi (Nemčija, Italija, Finska, Francija, Nizozemska, Španija, Avstrija, Portugalska Švica, Švedska), Rusiji, ZDA, Južni Ameriki, Kitajski ter v nekaterih najbolj prestižnih dvoranah, kot so Dvorana glasbenega združenja (Dunaj), Dvorana Vatroslava Lisinskega (Zagreb), Tiergarten Kirche (Berlin), Fontane Haus (Berlin), Mednarodno mesto umetnosti (Pariz), Nybrokajen (Stockholm), koncertna dvorana v Louisvillu (New York), dvorana Merkin in Steinwayeva dvorana (New York), Kennedyjev center (Washington), koncertna dvorana Terese Carreño (Caracas), Kolumbovo gledališče (Bogota), Pekinška koncertna dvorana, pariška Komična opera, Filharmonična dvorana v Voronežu (Rusija), Knežev dvor (Dubrovnik), Dvorana Henryja Wooda (London), ter na festivalih Musicora (Pariz) in Midem (Cannes). Za serijo Audiophile Classics nizozemske založbe Blaricum Music Group (zdaj Sound Factory/Factory of Sounds) je ekskluzivno snemal med letoma 1993 in 2000 ter posnel celoten klavirski opus in pesmi Erika Satieja (deset zgoščenk), celoten opus za klavir in dva klavirja Georgea Crumba (štiri zgoščenke), sonato Concord Charlesa Ivesa, njegova dela za solo klavir vključno z vsemi Etudami. Posnel je tudi Satiejeva dela za britansko založbo LTM Records.
Leta 1986 je prejel nagrado zlata ptica, 2006 nagrado Prešernovega sklada in 2019 Župančičevo nagrado za izjemne stvaritve iz umetnosti in kulture. Od leta 2007 je profesor za komorno igro na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Četrtek, 2. julija
Solistika

Besedilo in režija: Branko Završan
Avtorji: Branko Završan in solista
Glasbena struktura in aranžmaji: Boštjan Gombač in Marko Brdnik
Koprodukcija: Familja in MGL

Nastopajo: Branko Završan, Boštjan Gombač, Marko Brdnik

Predstava je zasnovana na tradiciji glasbenih klovnov, enem najstarejših zabavnih žanrov, ki se odlikuje z duhovitim in predvsem virtuoznim izvajanjem, tokrat vrhuncev klasične glasbe v inovativnih aranžmajih za nepričakovana glasbila. To ni le koncert. Solista se znajdeta na glasbenem tekmovanju z neposrednim radijskim prenosom in niti naduti voditelj se ne zaveda, da sta edina tekmovalca tega dne. Vendar »show must go on« brez prekinitev, saj radio tišine ne prenese. Iznajdljivost in komični zapleti so neizogibni.

Nagrada občinstva na 39. Tednu slovenske drame v Kranju, nagrada za glasbeno-gledališko virtuoznost na 12. Teatarfestu v Sarajevu, Župančičeva nagrada Branku Završanu.

Torek, 7. julija
Marko Brdnik, Uroš Rakovec, Gašper Peršl

M. U. G. Trio
Marko Brdnik, harmonika
Uroš Rakovec, kitara
Gašper Peršl, bobni

Za ljubitelje čezžanrskih zvočnih potovanj

Marko Brdnik, Uroš Rakovec in Gašper Peršl delujejo kot solisti, komorni in studijski glasbeniki. Vsak zase in včasih skupaj igrajo v različnih domačih in mednarodnih avant-rockerskih, jazz, etno-jazz in drugih zasedbah, ki so bile že večkrat nagrajene. Vsak zase in včasih skupaj ustvarjajo glasbo za številne gledališke in plesne predstave ter filme.

Skupno ustvarjanje Brdnika in Rakovca v duetu harmonike in kitare je dalo svojstven zvok albumu z naslovom Leta, s katerim sta lani požela kritike s pohvalami, kot so »izdaja svetovnega pomena, ki bi jo lahko mirne vesti postavili ob bok najslavnejšim izvajalcem tovrstne glasbe na največje svetovne odre«. (Andrej Predin, Slovenske novice)

»Leta je prelep album, ki bo zadovoljeval najrazličnejše poslušalce.« (Aleš Podbrežnik, Rockline)
»Za ljubitelje čezžanrskih zvočnih potovanj bo tale album – čeprav ga podpisujeta dobro znana glasbenika – gotovo presenečenje leta.« (Mario Batelić, Radio Študent)

»Brdnik in Rakovec se mojstrsko izogneta stereotipom, kakršnih smo vajeni iz zasedb, v katerih imata pomembno vlogo harmonika in kitara. Podobo enajstih skladb na albumu Leta resda močno zaznamujeta sredozemska in južnoameriška (melanholična) senzibilnost, a dvojec v njej in okoli nje prostor odpre še drugim motivom, ki jih v sorodnih zvrsteh ne srečujemo pogosto. Rezultat je sofisticirana plošča za glasbene uživače, ki pa s poetičnostjo nagovori tudi manj zahtevnega poslušalca.« (Goran Kompoš, Mladina)

MUG trio je nastal leta 2019. Pripravili so novo avtorsko glasbo, ki jo bodo septembra posneli in izdali album.

Sreda, 8. julija
Duo Dendrocopos

Jan Čibej, Luka Poljanec, tolkala

Mlada tolkalca Jan Čibej in Luka Poljanec sta na pobudo profesorja in mentorja Simona Klavžarja aprila 2017 sprejela izziv in se začela kot duo pripravljati na prestižno mednarodno tekmovanje za tolkalne komorne skupine, ki poteka v Luksemburgu trienalno (International Percussion Competition). Februarja 2018 sta prepričala žirijo in občinstvo ter dosegla izjemen uspeh, saj sta bila lavreata tekmovanja. Prejela sta prvo nagrado in posebno nagrado občinstva. Marca 2018 sta se udeležila še tekmovanja Svirél, na katerem sta prav tako kot najboljša v kategoriji prejela zlato plaketo in nastopila na zaključnem koncertu deseterice najboljših.
Tolkala sta začela igrati v zgodnjem otroštvu. Že med izobraževanjem sta kot solista dosegla zavidljive uspehe na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter se udeleževala dodatnih izobraževanj pri svetovno znanih tolkalcih. Dejavno koncertirata tako doma kot v tujini. Med drugim sta nastopila v Plevnu v Bolgariji, na Univerzi Radford v Virginiji v ZDA, izvedla sta štiri koncerte pod pokroviteljstvom Glasbene mladine Slovenije v Braslovčah, Slovenski filharmoniji, celjskem Narodnem domu in Murski Soboti. Med njunimi najljubšimi je skupni koncertni večer s tolkalnim duom Drumartica v Luksemburški filharmoniji ob 30. obletnici tekmovanja IPCL.
Decembra 2019 sta prejela študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani za šolsko leto 2018/19 za izvedbo celovečernih koncertov.

Četrtek, 9. julija
Urška Centa in Zvezdana Novakovič: Eno balado, prosim!

Urška Centa, ples, glas, ploskanje
Zvezdana Novaković, glas, harfa, elektronika

Eno balado, prosim! je projekt, ki združuje glasbo, ples in pripoved, med seboj stkane skozi kitje slovanskih kultur in flamenka.
V pripovedovanju zgodb z baladami se za mizo srečata Zvezdana Novaković, vokalistka, harfistka in vsestranska umetnica, ter Urška Centa, plesalka flamenka in odrska ustvarjalka. Umetnici oblikujeta močno ekspresiven dvojec, ki v svojem sodelovanju rojeva doživet program pesmi, uglasbenih pogovorov, ritmik in melodij, po katerih se pretakajo slovanskost, balkanske kulture in flamenko. Zvok postaja gib in rojeva ples, ki se v nezadržni sili občuteno zaganja v drobovje gledalca.
Rezonirajoče petje in v sen zibajoča harfa Zvezdane Novaković ustvarjata mogočno zvočno polje prerojene ljudske zapuščine, po katerem s tolkali in prvinskostjo flamenko giba pleše Urška Centa ter v njem raziskuje prostore plesne zvočnosti. »Eno balado zate, drugo zame,« je pravilo njunega čuječega pogovora in rdeča nit pripovedi dveh žensk, ki v sebi čutita globoko segajoče korenine ljudske umetnosti.
Zvezdana Novaković je slovenska umetnica, ki raziskuje meje svojega glasbenega in performativnega izražanja. V iskanju rezonirajočega petja odprtih glasov se je podala na raziskovanje ljudskih pesmi slovanskih in balkanskih kultur. Sodelovala in učila se je od avtentičnih pevcev Bolgarije, Belorusije, Srbije, Bosne, Poljske, Hrvaške in Slovenije.
Urška Centa je vsestranska plesna ustvarjalka, ki je doma v flamenku. Njeno delo zaznamuje spajanje flamenka z različnimi kulturnimi zvrstmi bodisi sodobnih plesnih in glasbenih umetnosti bodisi bolj tradicionalnih ljudskih. Ob raziskovanju giba in zvoka ustvarja prostore za utemeljitev flamenka kot svobodnega in izjemno osebnega izraznega orodja.


Torek, 14. julija
Počeni škafi

Marjeta Prudič, glas, klavir
Matevž Zlatnar, trobenta
Andraž Gnidovec, pozavna
Jakob Grčman, kitara
Nejc Klun, kontrabas
Jernej Juren, perilnik

Počeni škafi so nezakonski otrok ameriškega hot swinga in francoskega šansona, ki je brez starševskega nadzora odraščal na ljubljanskih ulicah. Iz svojega življenja, ljubezni in odnosov ustvarjajo pesmi, ki se jih je nabralo že za dva albuma: Stroj za sušenje solz in Dunaj. Bend, ki se – raje kot nastopa – prilagaja, posluša ter tu in tam komu zleze pod kožo.


Sreda, 15. julija  
Jazz Ladies

Natalija Tumpej, glas
Taja Božič, klavir
Nina Merkoci, saksofon
Petra Trobec, kontrabas
Nina Korošak Serčič, bobni
JazzLadies – glasbena zasedba petih mladih dam, zbranih zaradi ljubezni do jazzovske glasbe. Občinstvo osvajajo s svojimi izvedbami in priredbami glasbe šestdesetih, sedemdesetih pa vse do danes. Igrajo jazzovske standarde, v njihovem repertoarju pa je najti tudi skladbe latinskoameriškega izvora in pesmi slovenske popevke.  
Akademsko izobražene, izkušene in edinstvene glasbenice s svojim muziciranjem navdušujejo polnoštevilno občinstvo na gala večerih, prireditvah in festivalih po Sloveniji in tujini, klubske poslušalce pa s pristnim, igrivim in bleščečim nastopom nostalgično popeljejo v obdobje zakajenih lokalov ameriške jazzovske scene.  

Četrtek, 16. julija
Daniel Kehlmann
Svet' večer: Nataša Barbara Gračner, Vlado Novak

Organizator
Svet' večer: Nataša Barbara Gračner, Vlado Novak

Prevod in režija: Samo M. Strelec
Igrata: Nataša Barbara Gračner, Vlado Novak

Nataša Barbara Gračner in Vlado Novak v kriminalni zgodbi, za katero upamo, da ni tudi aktualna.

Zgodba o posamezniku, njegovi svobodi in državi.
Prva slovenska uprizoritev.
Drama Svet večer se ukvarja z vprašanjem razmerja med posameznikom in državo, svobodo in nadzorom, strahom in upanjem, da morda le ni tako, kot je videti.
Nastanek drame Daniela Kehlmanna je navdihnil ameriški vestern High Noon režiserja Freda Zinnemanna, na Kehlmannovo pisanje pa sta vplivala tudi prijetje Edwarda Snowdena in teroristični napad v Parizu leta 2015.
V romantiki božičnega večera, ko iz toplih domov diši po prazničnih objemih, nekje drugje bije stvarnost svoj krvavi zvon. Moški in ženska nestrpno pogledujeta na uro in napetost med njima narašča. Prav počasi se pred nami lušči pretresljiva zgodba, ki prevzame s svojo neizprosno vpetostjo v tukaj in zdaj.
Po Kehlmannovi drami sta nastala tudi televizijska predelava in film z naslovom Zaslišanje ponoči (2019).

Nataša Barbara Gračner, Vlado Novak
Nataša Barbara Gračner (članica ansambla SNG Drama od leta 1998) je dobitnica osmih Borštnikovih nagrad za vlogo ter, med drugimi, tudi nagrade Prešernovega sklada in Severjeve nagrade za igralske stvaritve.
Vlado Novak je bil dolgoletni član ansambla SNG Drama Maribor, je prejemnik Borštnikovega prstana (2014), šestih Borštnikovih nagrad za vlogo in nagrade Prešernovega sklada …

Torek, 21. julija
Divje jezero, posebna gostja Vesna Zornik

Alen Bogataj, bas
Luka Čibej, bobni
Aleš Golja, kitara
Žiga Kovačič, klaviature
Tomi Peljhan, saksofon
Žan Sedej, glas

Divje jezero je zasedba, doma iz Idrije, ki že več kot deset let navdušuje s svojim glasbenim avanturizmom. Ko je še kot dete izplavala iz Divjega jezera (2009), se je podala v Mestni vrvež (2015), po Pobegu iz blodnjaka (2017) pa je naposled stopila Korak iz okvirjev! Album, ki ga je izdala založba Celinka, je njen tretji studijski v presledku petih let, z njim je zasedba zrasla v sekstet, integrirala v svoje vrste vokalista ter z novim albumom zgolj potrdila svojo nezlomljivo vero v lastno glasbeno vizionarstvo, temelječo na krepostnem navdihovanju nad svetovnimi pridobitvami progresivnega rocka in artrockovske fuzije.


Sreda, 22. julija
Kvartet saksofonov Roya

Petra Horvat, sopranski saksofon
Weronika Partyka, altovski saksofon
Betka Bizjak Kotnik, tenorski saksofon
Jovana Joka, baritonski saksofon

Program:  
Johann S. Bach, Italijanski koncert v F-duru, BWV 971
Guillermo Lago, Mesta: Sarajevo, Adis Abeba
Antonín Dvořák, Kvartet v F-duru, op. 96, »Ameriški«
György Ligeti, Šest bagatel za pihalni kvintet  
Igor Lunder, Zeleni Jure
Rihards Dubra, Lux aeterna

Roya Quartet sestavljajo štiri izvrstne saksofonistke, ki sta jih v sestav leta 2013 združili ljubezen do klasičnega saksofona in komornega muziciranja ter želja, da širši javnosti predstavijo repertoar za klasični saksofon na vrhunski ravni.
Članice kvarteta prihajajo iz treh dežel: Slovenije, Hrvaške in Poljske ter pri svojem delu zajemajo iz bogatega nabora različnih glasbenih zvrsti, tradicij, glasbenih dediščin in vrednot. Sestav tesno sodeluje s skladatelji iz teh držav. Do sedaj je tako izvedel dela hrvaškega skladatelja Berislava Šipuša in Margarete Ferek Petrić, slovenskih skladateljic Nine Šenk in Zvezdane Novaković ter poljskih skladateljev Dariusza Przybylskega, Anne Marie Huszcza in Oliwie Wronikowske. V zadnjih dveh letih je Roya Quartet sodeloval na treh zgoščenkah: v letu 2017 na avtorskih zgoščenkah skladateljic wydziwAnka Anne Marie Huszcza in Art Nine Šenk ter v letu 2018 na zgoščenki Slovena Voices skladateljice in pevke Zvezdane Novaković.
Roya Quartet enkrat letno tradicionalno prireja tematske dogodke, poimenovane Ladies Night, na katerih se kvartetu saksofonov pridružijo še drugi izvajalci in umetniki. Leta 2016 so se v projektu Ladies go Tango članice Roya Quarteta tako povezale s člani zasedbe Quatro por Tango in argentinskim skladateljem Fernandom Muslerom, leta 2017 pa so v projektu Village Ladies sodelovale s pevko in skladateljico Zvezdano Novaković ter izvedle dela skladateljev iz Poljske, Hrvaške in Slovenije.
S samostojnimi koncerti se je kvartet predstavil na festivalih na Hrvaškem, Madžarskem, Poljskem, v Franciji, Sloveniji, Srbiji in Argentini ter z vrhunskimi, temperamentnimi interpretacijami vedno požel navdušenje.  


Četrtek, 23. julija
Vesna Pernarčič: Piaf, Edith Piaf

Organizator
Vesna Pernarčič: Piaf, Edith Piaf

Režija: Tijana Zinajić
Dramaturg: Andrej Jaklič
Kostumografija in scenografija: Jasna Vastl
Glasbeno vodenje: Žare Prinčič
Oblikovanje svetlobe: Igor Remeta
Oblikovalec zvoka: Matej Pernarčič

Nastopata:
Edith: Vesna Pernarčič Žunić
Pianist: Joži Šalej
Produkcija: KD Gledališče EU enigma ustvarjanja

Nihče je ni mogel spregledati.
Nihče je ni mogel posnemati.
Nihče je ne more pozabiti.
Ime ji je bilo Edith Piaf.
Zdi se, da je podoba Edith Piaf zacementirana za vse večne čase: nežno, krhko dekletce, ki jo je ulica oblikovala v presunljivo umetnico. Človek, ki poje tako odlično in samosvoje kot Edith, tega ne bi bil sposoben, če ne bi ne samo poznal, temveč tudi doživel dogodkov z druge, »slabše« plati življenja. Trditev, da le ta, ki pozna pekel, lahko govori tudi o raju, še kako velja tudi zanjo.
Predstava je bila izbrana v tekmovalni program Borštnikovega srečanja 2004, kjer je Vesna Pernarčič Žunić, večkrat nagrajena za svoje delo, osvijila nagrado za najboljšo igro.

Vesna Pernarčič
V tretjem letniku ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo se je prvič profesionalno spoprijela z gledališčem pod režijskim vodstvom Sama Strelca v vlogi krčmarice Mirandoline P. Turrinija v ptujskem gledališču ZATO. Po akademiji se je zaposlila v Slovenskem stalnem gledališču Trst. V tem obdobju je sodelovala tudi na Primorskem poletnem festivalu (kot Lizeta v predstavi Igra o ljubezni in naključju v režiji J. Kice in kot Govornik v predstavi Stoli v režiji B. Jablanovca). Po triletnem obdobju v SSG Trst se je zaposlila v Prešernovem gledališču Kranj in se preselila nazaj v Ljubljano, kjer so se ji znova odprle možnosti za delo na RTV Slovenija, tako pri sinhroniziranju risank kot tudi pri sodelovanju v otroških oddajah, kakršna je npr. Pod klobukom. V PG Kranj se je prvič predstavila kot Micka v Županovi Micki v režiji V. Tauferja. Je članica igralskega ansambla PG Kranj od leta 2001.
Izbrane nagrade: žlahtna komedijantka (2019, 2012, 2007, 2005), Borštnikova nagrada za igro (2018, 2004), nagrada Prešernovega sklada (2014)