Med omenjenim nadzorom vozil na počivališču Povir v smeri Ljubljane so ustavili tovornjak celjske registracije, ki ga je vozil 39-letni državljan Srbije. Po ugotovitvi številnih cestno-prometnih prekrškov so se policisti odločili za podrobnejši pregled vozila. S pomočjo policijskega psa so v voznikovi kabini odkrili potovalni torbi, v katerih je bilo skupno okoli 68 kilogramov kokaina. Drogo so zasegli, vozniku pa odvzeli prostost, je na današnji novinarski konferenci pojasnil vodja sektorja kriminalistične policije Policijske uprave (PU) Koper Dean Jurič.
Policisti so nato pregledali še širšo okolico. V neposredni bližini drugega, zapuščenega tovornjaka prav tako celjske registracije, ki je imel priprta vrata in še prižgane luči, so v več nahrbtnikih našli skupno dobrih 107 kilogramov kokaina.
Policija je tako zasegla skupno okoli 175 kilogramov kokaina, čigar cena na ilegalnem tržišču se giblje med petimi in sedmimi milijoni evrov, v primeru prodaje na drobno pa bi vrednost zasežene droge narasla tudi do 14 milijonov evrov.
Poleg 39-letnega Srba, ki je še vedno v priporu, policija išče še enega za zdaj neznanega voznika. Osumljenca sta očitno izkoristila legalen prevoz, da sta domnevno na območju Španije prevzela drogo, ki naj bi bila namenjena prav v Slovenijo, je navedel Jurič.
Čeprav sta oba tovornjaka v lasti istega podjetja, pa težavo pri identifikaciji osumljenca predstavlja dejstvo, da so šoferji izvajali prevoze honorarno in da v podjetju niso vodili evidenc o identiteti šoferjev, je pojasnil Jurič.
Vodja sektorja uniformirane policije PU Koper Tomaž Čehovin je ob tem opozoril, da ugotavljajo veliko kršitev, ko tovorna vozila "na črno" upravljajo osebe, ki sploh niso zaposlene pri transportnem podjetju oz. pri njem niso evidentirane.
Kot je dodal Jurič, se sicer na avtocestnem križu vse pogosteje srečujejo z različnimi oblikami kriminalitete, od tatvin in goljufij do tihotapstvom prepovedanih drog.
Čehovin pa je poudaril pomen poostrenih nadzorov, s katerimi so se odzvali na spremembe prometnih tokov, zlasti povečanje prometa tovornih in osebnih vozil v povezavi z migracijskimi tokovi, ki prečkajo Slovenijo. Zgolj nadziranje prometa z vidika ugotavljanja prekoračitev hitrosti je namreč preživeto, je ugotavljal Čehovin.
Pri poostrenih nadzorih sodelujejo tako uniformirani policisti kot kriminalisti, poleg njih pa se povabi k sodelovanju še druge, ki imajo pristojnosti nadzora na avtocestnem križu, od cestninskih nadzornikov dalje. Zadnji primer potrjuje pravilnost njihove odločitve za uvedbo tovrstnih nadzorov, je dodal Čehovin.