Pomankljiv asistenčni sistem

Teslini avtopiloti so nevarni

M.G.
27. 4. 2024, 14.22
Posodobljeno: 27. 4. 2024, 14.27
Deli članek:

Raziskava ameriške Uprave za varnost na avtocestah (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) razkriva nevarnosti in pomankljivosti Teslinih asistenčnih sistemov

Stadt Wien / Feuerwehr
Poškodovano vozilo Tesla. Rezultati raziskave nesreč v katera so bila vpletena Tesla ugotovljajo, da ljudje preveč zaupajo asistenčnim sistemom, ki so po analizi slabša od konkurenčnih vozil.

Ameriška Uprava za varnost na avtocestah (NHTSA) je končala dolgotrajno preiskavo, v kateri so analizirali 956 nesreč, v katerih so bile v obdobju 2018-2023 vpletena Teslina vozila. Čeprav so se nekatere nesreče zgodile zaradi drugih voznikov, se je preiskava osredotočila na asistenčne sisteme Tesel. Ugotovili so, da so ti sistemi slabo zasnovani in predstavljajo nevarnost.

Tesla ponuja Autopilota in FSD (Full Self-Driving), ki kljub imenu ne omogočata avtonomne vožnje. Kljub temu pa se temu zelo približata, saj od voznika ne zahtevata veliko pozornosti. Med analiziranimi nesrečami je bilo 211 čelnih trčenj Tesel v ovire. V šestdesetih primerih so imeli vozniki dovolj časa za reakcijo - vsaj pet sekund, pogosto tudi deset - pa vseeno niso ukrepali. Preveč so se namreč zanašali na asistenčne sisteme in niso bili pozorni na vožnjo, prav tako pa jih avtomobil sam na to ne opozarja dovolj pogosto. Ugotovili so, da je Teslin asistenčni sistem slabo zasnovan in da podobnih napak druga avtomobilska podjetja nimajo. Tudi ime Autopilot je zavajajoče.

Konkurenčni avtomobili imajo sisteme, ki stalno preverjajo zbranost voznika in ga na to redno opozarjajo. Pri Tesli tega ni. Lani so sicer izvedli posodobitev svojih vozil, ki je povečala pogostost opozoril s strani avtopilota, vendar to ni dovolj. Trenutno stanje je nevarno so zaključili - avtopiloti so resda že zelo dobri, vendar še niso popolni, problem pa nastane, ker jim ljudje zaupajo, ko tega ne bi smeli. Nekateri to plačajo z visoko ceno.

Estrada