Sploh za tiste, ki potrebujejo nekaj več kot le pet sedežev, je bil jogger s tretjo vrsto in dvema »pomožnima« sedežema spodobna rešitev, upoštevajoč finančno usmerjenost romunske znamke. Jogger želi spominjati na enoprostorca, pa tudi na karavana, z rahlo občutnejšim odmikom od tal je pravzaprav idealna rešitev za večnamenskost. Kot podaljšani in večji brat sandera je jogger dobil svoj krog kupcev, tudi s tem, da je dal res veliko avtomobila za svojo ceno. Če ne boste pogledali za najcenejšo različico opreme, daje jogger z vzorci na vratih in drugače obarvanimi ogledali za odtenek več kot plebejski vtis.
Za razpravo o črni barvi platišč bi se lahko usedli za mizo v gostilni popoldne, pa ne bi dosegli soglasja niti naslednje jutro. Trendovsko? Morda. Všečno? Kakor za koga. Nujno? Ne.
V notranjosti ni dinamike, a solidno
Tudi v notranjosti so oblikovalci poskrbeli, da ni dolgčas, čeprav neke razburljive dinamike ne boste našli, upoštevajoč tudi relativno osnovne materiale. Sedenje spredaj in v drugi vrsti je zadovoljivo, a nič posebnega, sta pa sedeža v prtljažniku več kot dovolj tudi za mlajše mladostnike in ne le za najmanjše otroke. S polno zasedbo prtljažnika ostane le za 160 litrov, s podiranjem sedežev pa je mogoče doseči 1807 litrov. Prostora je v resnici precej več, kot dajejo slutiti zunanje mere, ne nazadnje jogger meri le 4,5 metra in nekaj prstov. Ko smo joggerja dobili na test, je bil celo edini avto z devetimi sedeži – saj je nekdo v prtljažnik prestavil še dva zložljiva sedeža iz neke druge dacie. Seveda povemo to zgolj kot zanimivost, ker jih v praksi drugače kot odložiti tam, kjer smo avto prevzeli, nismo mogli.
Če smo približno našli kompromis za volanom, sedeži ne bodo razvajali, saj delujejo precej preprosto, kar se pozna na mišicah hrbta v ovinkih, podpovprečna je še zvočna izolacija, saj se hrup zunanjosti, ne samo motorja, kar opazno prenaša v potniško kabino. Kar zadeva opremljenost, je dacia na ravni tega, kar pričakujemo od nje – uporaben zabavno informacijski sistem s spodobno velikim zaslonom, odklepanje in zagon s kartico v žepu in z nekaj asistenčnimi sistemi.
Renaultova hibridna tehnika
Ob običajnih pogonih so zdaj joggerja potisnili med ljudi tudi v hibridni različici – logično, centralni koncern Renault je razvil osnovni hibridni pogon s 103 kW (140 KM), ki ga veselo deli na vse konce in kraje – in tako ga je bil deležen tudi jogger kot prva zares hibridna dacia. In 1,6-litrski štirivaljnik, dva elektromotorja (pogon + generator) ter baterija s kapaciteto 1,2 kWh. Tu je tudi poseben menjalnik, ki ima štiri prestave za bencinski in dve za električni motor ter se obnaša kot avtomatika. Premiki na mestu in speljevanje so vedno električni, pa tudi nekaj počasnejše vožnje je neslišne, kapaciteta seveda razen za rekuperacijo in odtenek manjšo porabo ni primerna. Ravno zaradi tega jogger hybrid ne bo raketa, do stotice potrebuje točno 10 sekund, je pa pogon ves čas na voljo z zvezno močjo in hkrati precej nenaporen za voznika, če se ta sprijazni, da pod oznako Hybrid ni dobil rakete.
Zasoljena cena
Kar zadeva porabo, je povezana z razsvetljenostjo voznika. Po mestu in okolici z lahko nogo, pa bo številka malo čez pet, na avtocesti in z voznikom, ki se mu malo bolj mudi, tudi blizu sedem. Podvozje je mehko, udobno in v ovinkih deluje plavajoče z nagibanjem karoserije, tudi volan je servo podkrepljen malce čez mero in ne daje dobrega občutka.
Na koncu pridemo vedno do ekonomske računice – s polno opremo in dodatki ter hibridnim pogonom je vse skupaj na robu 30 tisočakov, kar je 6800 tisoč evrov več od pogona 1.0 TCe 110, z enako opremo in sedmimi sedeži pa razlika v voznih lastnostih in porabi ne bo velika. Extreme je pravzaprav edini paket opreme za hibridnega joggerja, dodatno mu lahko prilepite le še navigacijo, ogrevanje sedežev in sistem za zaznavanje mrtvih kotov – pogrešali bi še kakšen aktiven tempomat in kaj drugega, kar je danes pravzaprav že standard.
Za jogger hybrid se zdi, da je to prav jogger, ki ga povprečen kupec tovrstnega avtomobila ne potrebuje, sploh ker je cenovno že blizu kakega nemškega ali francoskega konkurenta.
Tehnični podatki
Motor: 4, vrstni; prostornina - 1598 cm3; moč - 67 kW (94 KM) pri 5600 vrt/min; navor - 148 Nm pri 3200 vrt/min; sistemska moč z elektromotorjema - 104 kW (140 KM); prenos: pogon - spredaj; menjalnik - 6-stopenjski, samodejni; zavore - hlajeni diski spredaj, bobni zadaj; gume - 205/60R16; obračalni krog - 11,7 m; karoserija: 5-vratna, mpv; število sedežev - 7; mere (d/š/v) - 4547 mm x 1784 mm x 1632 mm; medosna razdalja - 2897 mm; odmik od tal - 200 mm; notranje mere: prtljažnik - 160 l; masa - 1360 kg; nosilnost - 635 kg; skupna dovoljena masa - 1995 kg; pospešek - 10,0 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 167 km/h; rezervoar - 50 l; poraba WLTP - 4,9 l/100km; emisije CO2 - 110 g/km; cena osnovnega - 28.000 evrov, cena testnega - 29.386 evrov.
Plus in minus
+ spodoben pogonski sklop, prostor v tretji vrsti - neudobno sedenje, zvočna izolacija, cena