Kia Xceed

Trdna osnova za dolga leta

A.Š.
26. 12. 2023, 20.25
Deli članek:

Xceed je en tako zelo posrečen avto za čase, ko vse drvi v smeri višje postavljenih sedežev v rekombiniranih avtih, čudno poimenovanih križanci.

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

Xceed je del tretje generacije ceedov in je na sporedu od pomladi 2018. Po prenovi je tudi xceed dobil nove sprednje žaromete z manj nazobčanim notranjim delom, novo masko in v skladu s prenovo znamke tudi nov logotip. Luči na zadku so približno enake, v opremi GT-line pa imajo čisto samosvojo »digitalno« podobo v obliki niza šestkotnikov. Neke hude nuje ni bilo, saj se reč še vedno dobro prodaja. 

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

V notranjosti je nekaj kozmetičnih popravkov, digitalni merilniki so serijski pri treh vrhnjih nivojih opreme, in kot je danes manira pri vseh proizvajalcih, se lahko pozabavamo tudi z različnimi preoblekami (skini). Seveda je taka prenova na polovici življenjske dobe modela (ali njegove generacije) primerna tudi za posodobitev asistenčnih sistemov, med njimi je aktivni tempomat, ki zna loviti omejitve hitrosti na avtocestah, če so le te pravilno zapisane v navigaciji. No, pri nas niso.

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

Kljub vzhodnjaštvu pade v oči  

Videz notranjosti je še vedno rahlo »vzhodnjaški«, čeprav je avto zrisan in tudi narejen na naši celini. Pohvalno je, da so tu klasična stikala, tako za klimatsko napravo kot za osnovne menije na osrednjem zaslonu. Upamo lahko le, da bo tako z naslednjo generacijo tudi ostalo, saj sta ergonomija in uporabniška izkušnja za voznika v xceedu nad povprečjem, s prostornostjo tudi za nas višjerasle. Pravzaprav sta edina večja minusa v notranjosti vezana na preglednost in funkcijo – kot prvo, pogled nazaj zastirajo dva mogočna C-stebrička in zelo majhna zadnja stekla, drugo, kar lahko voznika precej zmoti, pa je vrstni red ugašanja in zapuščanja avtomobila. Če prestavna ročica ne bo v P, se bo avto na gumbu sicer pustil ugasniti, ne bo pa se pustil zakleniti, zato je treba sesti nazaj v avto, zagnati motor, premakniti v P in ponoviti proceduro. Xceedova notranjost je ena tistih, ki je polna svetleče črne plastike (in posledično vidnega prahu in prstnih odtisov), kar se je nekoč zdelo trendovsko, dandanes pa prehitro opozori, da potrebuje nekaj potez s krpo.

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

Prtljažnik v zadku je videti celo večji, kot s svojimi 426 litri dejansko je, tudi zaradi visokega roba zadnjega odbijača. S podiranjem sedežev v poljubnih kombinacijah pa pridemo vse do 1378 litrov.

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

Motor ni čudež, a povsem zadostuje

Korejci še vedno ponujajo pester nabor motorjev, ob dizlu in priključnem hibridu je tu še novi 1,5-litrski T-GDI, ki zdaj premore 118 kW (160 KM) in 253 Nm navora ter je srednji po moči. Kozarček večji 1,6-litrski motor premore kar 200 konjičev, vendar je tudi številka 160 več kot dovolj, da ima xceed celo nekaj športnega občutka. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik ni med najhitrejšimi in je v višjih prestavah bolj varčevalno razpotegnjen (vzame pa si tudi veliko časa pri pretikanju v vzvratno prestavo in speljevanju z mesta). S porabo 7,6 litra na 100 kilometrov na testu ta motor ni ravno čudež, a tudi ni potraten, se pa zagotovo da zbiti še skoraj kakšen liter, če se voznik odloči odpovedati se mamljivemu prizvoku dinamike.

Artur Švarc
Kia XCeed 1.5 T-GDI DCT GT-Line

Ob dobri legi je za športnejšo vožnjo prenos podatkov iz podvozja prek sedežev in volana preveč sterilen. Ob prenovi so inženirji celo dodali za nekaj odstotkov mehkejše vzmeti, avto pa je v primerjavi z običajnimi ceedi od tal dvignjen za dodatne štiri centimetre in pol. Nekaj trdote v opremi GT-line vrnejo 18-palčna kolesa. 

O ceni xceeda bi lahko debatirali. Za najvišji nivo opreme s srednjim motorjem in samodejnim menjalnikom računajo 38.399 evrov, če vzamete financiranje, je cena 1300 evrov nižja, če vse plačate takoj, pa 34.699 evrov. 

Tehnični podatki

Motor: 4-vrstni; prostornina - 1482 cm3 ; moč - 118 kW (160 KM) pri 5500 vrt/min; navor - 253 Nm pri 1500 vrt/min; vrtina in gib - 71 mm x 92 mm; pogon - spredaj; menjalnik - 7-stopenjski, dvosklopčni; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 235/45R18; mere (d/š/v) - 4395 mm x 1826 mm x 1495 mm; medosna razdalja - 2650 mm; odmik od tal - 184 mm; prtljažnik - 426 l; masa - 1300 kg; nosilnost - 570 kg; skupna dovoljena masa - 1870 kg; pospešek - 9,2 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 208 km/h; rezervoar - 50 l; poraba WLTP - 6,1 l/100 km ; emisije CO2 - 140 g/km; Cena osnovnega - 38.399 evrov; cena testnega - 38.399 evrov.