Nekaj novosti

Porsche Panamera: izboljšan recept na vseh področjih

A.Š.
3. 12. 2023, 20.01
Deli članek:

Panamera je še vedno tu, a boljša v vseh pogledih, ima štiri priključne hibride in bolj trdno šasijo.

Porsche
Porsche Panamera

To ni čisto nova generacija. Platforma je prenesena od druge generacije, enako velja za motorje. Streha, vetrobransko steklo, okna in vrata, to je ostalo od predhodnice, je pa tudi na zunanjosti veliko več novosti, da bi lahko avto označili le za klasični »facelfit«. Nov je nos, povsem nov je tudi zadnji del od C-stebrička naprej, vključno z ovalnim pokrovčkom za gorivo in zaobljenim zadnjim odbijačem. Svetlobni trak med lučema zadaj je precej bolj zajeten, motorni pokrov ima drugačen profil, nad tablico je ozka reža za vstop zraka, povsem nove so tudi sprednje luči, najširše prav na vrhu in z drugačno obliko. Matrična LED-tehnika je serijska, visokoresolucijska matrica pa za doplačilo.

Porsche
Porsche Panamera

Tehnika je prav tako precej nova – Porsche je dodal povsem novo zračno vzmetenje, ki obljublja več udobja, pa tudi maksimalno dinamiko. Med opcijami je tudi aktivno krmiljenje vzmetenja, ki poskrbi, da se avto ne nagiba navzven v ovinkih, ampak da se opre celo na zunanja kolesa in nagne navznoter kot pri motociklih. Ob stoječem avtomobilu je avto dvignjen na maksimalno višino za lažje vstopanje in izstopanje.

Pri motorjih so dodali še četrti priključni hibrid, vsi imajo več dosega in več moči. No, prvi trije, saj je četrti nov, za katerega pa pri Porscheju še niso razkrili podatkov. Porsche panamera turbo e-hybrid ima enak štirilitrski V8, ki zdaj zmore 500 kW (680 KM) in 930 Nm, tu pa je še močnejši turbo S e-hybrid, Porsche podatkov še ni razkril. Turbo modeli imajo po novem črno značko na nosu in volanu, kar je Porsche napovedal pred kratkim.

Porsche
/

Panamera turbo S e-hyibrid ima večjo baterijo od aktualnih e-hybridov, kapaciteta znaša 25,9 kWh, kar naj bi zadoščalo za okoli 90 do 100 kilometrov dosega, na krovu je tudi novi trifazni polnilnik, ki omogoča polnjenje z 11 kW, tako bo največja baterija polna v dveh urah in 39 minutah.

Osnovna nehibridizirana panamera ima še vedno 2,9-litrski V6, le da ima zdaj 260 kW (500 Nm), prej 243 kW, do stotice pa pospeši v 5,1 sekunde. Štirikolesno gnana panamera 4 to doseže v 4,8 sekunde, obe neturbo različici pa imata končno hitrost okoli 270 km/h.

Porsche
/

Panamera je dobila sodoben videz notranjosti, podoben taycanu, kot se je zgodilo že pri novem cayennu. No, pri panameri je ta revolucija bolj evolucija, saj je bil velik del že pred tem enak kot pri taycanu. Novi so digitalni zasloni, selektor smeri vožnje pa se je z gumba na sredinski konzoli preselil za volan.

Prvi kupci bodo novo panamero, ki jo že lahko naročijo, dobili marca.